Sökning: "Kurort"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Kurort.
1. Skogsbad
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : För mig är naturen, vatten och skog förknippat med tid för att samla tankarna och koppla av. Platser jag besöker för vandring, bad eller bara en lugn stund. De kan fungera som en tillflyktsort likt vad ett fritidshus eller ett besök på en kurort är för vissa, och det är utifrån detta mitt arbete har tagit sin början. LÄS MER
2. Vad händer med personalens hälsa när kundens välbefinnande står i fokus? En studie om hälsofrämjande arbete inom spabranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Det har skett stora förändringar de senaste årtiondena inom arbetslivet som påverkar personalens hälsa. Nya risker har tillkommit gällande den psykosociala miljön på arbetsplatsen där många har svårt att hitta en balans mellan privat- och arbetsliv. Detta ställer stora krav på företag och ledare att arbeta hälsofrämjande. LÄS MER
3. Hotell Bellevue i Hjo : ett modernistiskt byggnadsprojekt i sekelskiftesmiljö
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Hotell Bellevue byggdes i anslutning till den tidigare vattenkuranstaltens villor från 1880-talet i Hjo stadspark. Hotellet stod färdigt 1971 och ritades av arkitekt Hans-Erland Heineman (1919-2003). LÄS MER
4. Hav, Fästning, Kurort & Surfing : En studie om image och varumärke för en destination, med Varberg som fall
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Det är svårt att skapa en enhetlig bild av en destination eller stad, och därför är det svårt att skapa ett destinationsvarumärke. Destinationens image, alltså hur folk ser på destinationen och uppfattar den, kan påverka varumärkets framgång, och även tvärtom. LÄS MER
5. Kommunen som varumärke
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Alla gör det - kommuner, städer, regioner och länder arbetar för att stärka eller skapa sig varumärken. Under de senaste åren har city branding blivit ett populärt ämne bland stadens lokalpolitiker, köpmän och marknadsförare för att locka till sig företag, investerare, besökare och ny befolkning till staden. LÄS MER