Sökning: "Kvalitativ innehållsanalys D uppsats"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Kvalitativ innehållsanalys D uppsats.

  1. 1. Personalförmåner som en form av intern employer branding : Med syfte att behålla och attrahera medarbetare

    Master-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Malin Lindgren; Karoline Pettersson; [2011]
    Nyckelord :Intern employer branding; personalförmåner; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera om och i så fall hur intern employer branding i form av personalförmåner inverkar på medarbetarnas arbetstillfredsställelse och därmed deras benägenhet att stanna i företaget samt hur företaget kan nyttja personalförmåner för att behålla och attrahera medarbetare. I denna fallstudie, som genomförts i ett företag inom bank- och försäkringsbranschen, har datainsamlingen gjorts genom individuella intervjuer, fokusgruppsintervjuer, dokument, statistik samt ett skattningsformulär. LÄS MER

  2. 2. Språket som hinder till en lyckad kommunikation

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för vårdvetenskap och hälsa

    Författare :Ferid Krupic; [2007-09-27]
    Nyckelord :Kommunikation; invandrare; transkulturell omvårdnad; språk; barriär och äldre;

    Sammanfattning : Vi lever i tiden där stora folkvandringar är ett faktum och dessa har lett till att var och en av oss kommer i kontakt med människor från andra delar av världen. Den ”negativa” sidan av folkvandringar är att allt större andel av invånare i Sverige inte har svenska som modersmål. LÄS MER

  3. 3. Humankapital

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Jonsson; Emil Lindstedt; [2007-02-07]
    Nyckelord :humankapital; årsredovisning; värdeskapande; värderingsmodeller;

    Sammanfattning : Humankapital är inget nytt begrepp och många företag arbetar idag med detta och ser det som en viktig del av sin verksamhet. Problemet enligt många författare är att utläsa vilka effekter en viss åtgärd kring humankapitalet avger, vilket medför att det blir svårt att mäta och värdera. LÄS MER

  4. 4. Corporate Social Responsibility – vilken information lämnas i årsredovisningen av företagen på Stockholmsbörsens A-lista

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Öster; Maria Sjöholm; Jan Möller; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problembakgrund: CSR har under de senaste åren blivit en allt viktigare del i många företag. Kraven från intressenter har ökat och en allt större diskussion förs om företags etiska och sociala ansvar. LÄS MER