Sökning: "Kvalitativ intervju media och kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Kvalitativ intervju media och kommunikation.

  1. 1. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Andersson; Julia Nordmark; [2023]
    Nyckelord :consumption; qualitative interview; visual communication; branding; habitus; flowers; konsumtion; kvalitativ intervju; visuell kommunikation; varumärke; habitus; blommor;

    Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för  att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Influencers trovärdighet hos generation Z : En kvalitativ studie om influencers trovärdighet och dess påverkan på undvikande beteende samt varumärkesundvikande hos Generation Z i Sverige, Kanada, England och Saudiarabien.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Rania Taras; Suaad Ismail; [2023]
    Nyckelord :Influencer; generation z; trovärdighet;

    Sammanfattning : De senaste tjugo åren har teknologins utveckling påverkat människors liv enormt och medfört en kraftig tillväxt av sociala medieplattformar. På sociala medier hittar man influencers som är individer som konstruerar lockande innehåll på olika sociala medieplattformar. LÄS MER

  3. 3. Strategisk kommunikation inom Region Kronoberg : -  Sociala medier som ett kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Elin Severin; Eriksson Tilda; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; Region Kronoberg; participation; understanding; social media; marketing.; Strategisk kommunikation; Region Kronoberg; delaktighet; förståelse; sociala medier; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Social media has changed the way organizations communicate with its audience and therefore they have also had to change their strategies and how they are using social media in their business. This study contributes with information on how an organization in the Swedish public sector has integrated social media into its strategic communication. LÄS MER

  4. 4. Hör varumärken hemma på Clubhouse? En kvalitativ studie om realtidsbaserad varumärkeskommunikation på ett ljudbaserat socialt nätverk

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lovisa Liljeberg; Emma Lagerqvist; [2021]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; sociala nätverk; ambassadörsskap; relationsbyggande; varumärkesengagemang; storytelling; social acceleration; Social Sciences;

    Sammanfattning : Do brands belong on Clubhouse? This study aims to provide an understanding of how organizations can use the new social network Clubhouse in their brand communication. In order to answer our research questions a combined qualitative method was applied, consisting of qualitative interviews, netnographic observations and a virtual focus group. LÄS MER

  5. 5. Museers kommunikation, publicering och delaktighet: - En fallstudie av Kulturen i Lunds kommunikationsstrategi

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Adrian Cupric; Lovisa Smedman; [2020]
    Nyckelord :Kultur; museum; kommunikation; transmedialt berättande; publicering; digitalisering; delaktighet; medieteknologi; sociala medier; nya medier; kulturella segment; engagemang; narrativ;

    Sammanfattning : Utvecklingen av digital kommunikation och nya medier har anfört till ett framgångsrikt sätt att kommunicera. Museer har tidigare jobbat med kommunikation riktad från avsändare till mottagare där narrativet mottagaren tagit del av har skett på plats i museet i form av fysiska utställningar. LÄS MER