Sökning: "Kvalitativa intervjuer magisteruppsats"

Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade orden Kvalitativa intervjuer magisteruppsats.

  1. 11. MNEs management of CSR in subsidiaries : A multiple case study in Business Management

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sophia Agebratt; Ellen Khoushaba; [2019]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Multinational Enterprise MNE ; subsidiary; management;

    Sammanfattning : Abstract -   Background: Corporate social responsibility (CSR) has been a concept related to corporations for decades and is still highly relevant. The concept has been developed throughout the years, resulting in an extensive concept. LÄS MER

  2. 12. Anställdas motivation och belöningssystem som en påverkande faktor : - en fallstudie om Bemanna AB

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Emina Helic; Emmy Ahlqvist; [2018]
    Nyckelord :Arbetsmotivation; Inre motivation; Yttre motivation; Belöningssystem; Bemanningsföretag; Internt anställda;

    Sammanfattning : Titel: Anställdas motivation och belöningssystem som en påverkande faktor - en fallstudie om Bemanna AB Författare: Emina Helic & Emmy Ahlqvist Nivå: Magisteruppsats, 30 hp Nyckelord: Arbetsmotivation, Inre motivation, Yttre motivation, Belöningssystem, Bemanningsföretag, Internt anställda. Bakgrund: Personalstyrka beskrivs vara ett företags största och svåraste kostnad att kontrollera, vilket är synbart i bemanningsbranschen som är omtalad för en 40% högre personalomsättning än övriga branscher. LÄS MER

  3. 13. Ett steg fram och två tillbaks : En fenomenografisk studie om lärares uppfattningar och upplevelser om digitalisering i vuxenutbildningen

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Anette Skoglund; [2018]
    Nyckelord :digital competence; teachers´s experiences; further education; time; phenomenography; digital kompetens; lärares upplevelser; fortbildning; tid; fenomenografi;

    Sammanfattning : Fokus i denna magisteruppsats har varit lärares uppfattningar kring Skolverkets krav (2017), gällande utökad digitalisering i undervisningen, vilket i sin tur kräver utökade digitala kunskaper hos lärarna. I form av en intervjuguide har kvalitativa intervjuer genomförts på en kommunal vuxenutbildning i Västra Götaland. LÄS MER

  4. 14. Starka system och bräckliga broar En studie om övergångar från och inom förskola och skola för barn och elever med en NPF-problematik utifrån ett systemteoretiskt- och specialpedagogiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jonas Malmgren; Johanna Palmaeus; [2018]
    Nyckelord :Förskola; Förskoleklass; NPF; Organsisation; Skola; Specialpedagogiska perspektiv; Systemteori; Övergångar; Överlämningar;

    Sammanfattning : AbstractProgram och kurs: Specialpedagogprogrammet/ Magisteruppsats 15hp Nivå: Avancerad nivå Termin/år: Vt 2018 Handledare: Lisa Hellström Examinator: Magnus ErlandssonTitel/ Rapportnummer: Starka system och bräckliga broar - En studie om övergångar från och inom förskola och skola för barn och elever med en NPF-problematik utifrån ett systemteoretiskt- och specialpedagogiskt perspektiv.Nyckelord: förskola, förskoleklass, NPF, organisation, skola, specialpedagogiskt perspektiv, systemteori, övergångar, överlämningar. LÄS MER

  5. 15. Normalitet och avvikelse - En normal elev det finns ju inte, alla är så olika

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Charlotta Svensson; Kristin Strand; [2017]
    Nyckelord :individualisering; inkludering; normer; systemteori; specialpedagogiska perspektiv;

    Sammanfattning : Program och kurs: Specialpedagogprogrammet/ Magisteruppsats 15hpNivå: Avancerad nivåTermin/år:Ht 2016Handledare: Bernt GunnarssonExaminator:Lisa HellströmTitel/ Rapportnummer:Normalitet och avvikelseNyckelord:individualisering, inkludering, normer, specialpedagogiska perspektiv, systemteori, ________________________________________________________________Syfte: Syftet med vår studie var att undersöka hur några lärare resonerar kring normalitet och avvikelse. Syftet var också att undersöka om det finns några skillnader mellan hur några lärare i förskoleklass och lärare i mellanstadiet resonerar kring begreppen, samt att utifrån studiens resultat dra slutsatser rörande specialpedagogens arbete. LÄS MER