Sökning: "Kvalitativa intervjuer vid examensarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 256 uppsatser innehållade orden Kvalitativa intervjuer vid examensarbete.
1. Förskollärares resonemang kring undervisning utomhus : Med fokus på förskolans gård
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Följande examensarbete behandlar området undervisning på förskolans gård. Syftet med studien är att framhålla hur förskollärare resonerar kring undervisning på förskolans gård. LÄS MER
2. "Det är inte bara att säga att nu ska du gå till skolan" : Problematisk skolfrånvaro ur ett yrkesprofessionellt perspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Problematisk skolfrånvaro är ett aktuellt socialt problem som ökar i omfattning. Detta examensarbete syftar därför till att undersöka skolans, socialtjänstens samt barn- och ungdomspsykiatrins arbete med att främja skolnärvaro samt återintegrera grundskoleelever i undervisningen. LÄS MER
3. Clean to be Lean : Implementering av Lean Managment hos kurir- och fraktbolag
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Detta examensarbete fokuserar på fraktterminalen som tillhör kurir- och fraktbolaget FedEx Corporation. Fraktterminalen är placerad i Landvetter, Sverige. Det finns ett antal brister och problem i terminalen och några av dessa handlar om hur pakethanteringsprocessen är strukturerad och hur berörda arbetsaktiviteter utförs. LÄS MER
4. Impact of the EU Battery Regulation on Circular Economy of EV Batteries- barriers and opportunities for battery repurposing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis presents a comprehensive exploration of the impact of EU battery regulations, Regulation (EU) 2023/1542, on end-of-life batteries, focusing on repurposing within the supply chain. We used both surveys and interviews to gather qualitative data from the stakeholders in the battery supply chain. LÄS MER
5. Lärares syn på amotiverade elever inför matematik – En kvalitativ studie om motivationsmål, möjligheter och utmaningar i årskurs 1–3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Denna studie är ett examensarbete. Studien syftade till att ge ökad kunskap om lärares föreställningar om arbetet med elever de upplever som amotiverade inför matematik i årskurs 1–3. LÄS MER