Sökning: "Kvalitetsindex"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade ordet Kvalitetsindex.
6. Hur väl upplyser koncerner noterade på Nasdaqs Nordic Large Cap kring den kommande standarden IFRS 16?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: IFRS 16 är en ny standard angående redovisning av leasingavtal som tillämpas från och med räkenskapsår 2019. Standarden medför att leasingavtal ska redovisas på balansräkningen, och därmed kan leasingavgiften ej längre kostnadsföras direkt. LÄS MER
7. Upplysningskvalité för avsättningar - Studie på företag inom energisektorn i Europa
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problematisering: Den kritiserade standarden IAS 37 reglerar vad som skall återfinnas i redovisningen av avsättningar. Energisektorn är en av de branscher som kännetecknas av stora osäkra avsättningar framförallt när det kommer till verksamhet inom kärnkraft. LÄS MER
8. The importance of supplier information quality in purchasing of transport services
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap; KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : An important prerequisite for successful supply chain integration is the ability to convert data into information combined with structured storing and sharing processes. The purpose of this master thesis is to investigate potential relation between supplier data quality and performance of purchasing of transport services. LÄS MER
9. Förbättring av rådgivningsprocess mot ökad kundnöjdhet med stöd av Sex Sigma
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : En undersökning från Svenskt Kvalitetsindex har visat på låg kundnöjdhet i en av de svenska storbankerna. Banken har flera kategorier av kunder som ställer olika krav på service. LÄS MER
10. Sann kundlojalitet : En studie om Handelsbankens arbetssätt för att uppnå goda resultat
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien ämnade utifrån en kundlojalitetsmodell baserad på det teoretiska ramverket undersöka om ett arbetssätt för att uppnå sann kundlojalitet kunde vara en förklaring till goda resultat i Svenskt Kvalitetsindex (SKI) bankstudier. Syftet med studien var att undersöka om det fanns en dissonans i resultatet från undersökningen med kundlojalitetsmodellen och resultaten från SKI. LÄS MER