Sökning: "Kvalitetsledningssystem"

Visar resultat 21 - 25 av 70 uppsatser innehållade ordet Kvalitetsledningssystem.

  1. 21. Striving for excellence in quality when delivering projects in a new country to exceed client expectations and increase client satisfaction : A case study at Jacobs Engineering Group

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Hampus Hansson; [2019]
    Nyckelord :Quality; Quality Assurance; Quality Control; Quality Management; Client Satisfaction; Client Expectations; Entering a new market; Project Delivery;

    Sammanfattning : When entering a new market and working for a new client, delivery of consistent and high quality is of great importance for future opportunities. Studies have shown that from having a good internal quality control and quality assurance for client deliveries leads to increased client satisfaction and consequently more successful projects. LÄS MER

  2. 22. Kvalitetssystemet eller medarbetarnas inställning – vilket väger tyngst?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Joakim Frid; [2019]
    Nyckelord :kvalitetssystem; kvalitetssäkring; kvalitet; ISO 9001; anläggningsföretag; kanomodellen;

    Sammanfattning : Att arbeta med kvalitet är idag en självklarhet för de flesta företag och organisationer. I Sverige idag finns det cirka en miljon företag, och bara en bråkdel är certifierade enligt något formellt kvalitetsledningssystem. LÄS MER

  3. 23. Kvalitetscertifiering i mindre företag - Interna, externa eller finansiella motiv?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Daniel González; Casper Wessén; [2019]
    Nyckelord :Quality management system QMS ; Certification; Quality certification; ISO 9001; Internal motives; External motives; Financial motives; Smaller companies; Management; Kvalitetsledningssystem; Certifiering; Kvalitetscertifiering; ISO 9001; Interna motiv; Externa motiv; Finansiella motiv; Mindre företag; Ledning;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Kvalitetscertifiering i mindre företag – Interna, externa eller finansiella motiv? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Casper Wessén och Daniel González Handledare: Tomas Källquist och Pär Vilhelmson Datum: 2019 - juni Syfte:Syftet med denna studie är att öka förståelsen för de bakomliggande motiven till att ledningen i mindre företag väljer att kvalitetscertifiera verksamheten mot ISO 9001. Metod: Studien utgår från en socialkonstruktivistisk verklighetssyn och en hermeneutisk tolkande kunskapssyn. LÄS MER

  4. 24. Hur systematiskt kvalitetsarbete kan leda till nya arbetssätt och positiva hälsoeffekter inom äldreomsorgen : En interventionsstudie av ett förbättringsarbete på ett privat vårdboende i Sydsverige

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ. Kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärd

    Författare :Monica Nyman; [2019]
    Nyckelord :Förbättringsarbete; mikrosystem; rutiner; följsamhet; kvalitetsledningssystem;

    Sammanfattning : Titel Hur systematiskt kvalitetsarbete kan leda till nya arbetssätt och positiva hälsoeffekter inom äldreomsorgen – en interventionsstudie. Bakgrund Avvikelser och klagomål från externa aktörer samt dalande personal- och brukarnöjdhet på detta privata vårdboendet synliggjorde 2017 ett behov förbättringsåtgärder. LÄS MER

  5. 25. Tillämpningav SIQ Managementmodell i SME : Tillämpningav SIQ Managementmodell i SME

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sandra Rydiander; Filip Lindholm; [2019]
    Nyckelord :SIQ Managementmodell; SME; Kvalitetsutveckling; excellencemodeller.; SIQ Managementmodell; SME; Kvalitetsutveckling; excellencemodeller.;

    Sammanfattning : Forskningen   utgår från framtidens utmaning att öka kunskaperna kring kvalitetsutveckling   och lyfta detta både som ledningsfråga och strategisk ägarfråga. Detta ur ett   SME-perspektiv som har begränsade resurser och kunskaper att ta sig an   kvalitetsutveckling. LÄS MER