Sökning: "Kvalitetssäkring av verksamhet"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden Kvalitetssäkring av verksamhet.
1. Betydelsen av digitala verktyg i kompetensförsörjning: En kvalitativ studie om implementering och effekter av digitala verktyg i kompetensförsörjning inom offentlig verksamhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Digitaliseringen är ett aktuellt fenomen i dagens samhälle samtidigt som det råder kompetensbrist inom välfärden. För att lösa kompetensutmaningen har SKR tagit fram kompetensförsörjningsstrategier, där en av lösningarna är digitala verktyg. LÄS MER
2. ÄR BYGGBRANSCHEN REDO FÖR ÅTERBRUK AV STÅLSTOMMAR? : CERTIFIERINGSSYSTEM, MÖJLIGHETER TILL GARANTI SAMT MATERIALINVENTERING I BYGGPROCESSEN
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Idag återvinns nästan allt stål som produceras i Sverige och övriga världen. Vid återvinning av stål smälts stålet ner och processen utgör cirka 1 500 kilogram koldioxid per ton utsläpp (Strand Nyhlin, Åfreds, 2022, s.52–53). LÄS MER
3. En blandning av skräck och förtjusning : Ambulanspersonalens erfarenheter av certifieringsprocessen
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Ambulanssjukvården i Sverige är en verksamhet som är under ständig utveckling. Den avancerade akutsjukvården som ambulanssjukvården erbjuder har ökat kraven på ambulanspersonal. LÄS MER
4. Tid och Kvalitet : En studie om vilka konsekvenser som uppstår vid styrning av tid och kvalitet samt hur medarbetare inom Skatteverket hanterar dessa
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste åren har det rapporterats brister om tid och kvalitet inom Skatteverkets verksamhet. Styrning av tid och kvalitet inom den offentliga sektorn är däremot ett forskningsområde som tidigare inte studerats i termer av vad styrning av tid och kvalitet kan medföra för konsekvenser för medarbetare, huruvida styrning av tid och kvalitet kan vara i spänning samt hur medarbetare hanterar styrning av tid och kvalitet. LÄS MER
5. Kvalitetssäkring av onboardingprocessen för nya kunder : En kvalitativ fallstudie hos en avdelning på ett företag inom finanssektorn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : This study is conducted at a department, hereinafter referred to as Företaget, at a company within the financial sector. Företaget works for corporate customers and offers car administration to customers who own 20 cars or more in their business. LÄS MER