Sökning: "Kvalitetsteknik"

Visar resultat 1 - 5 av 233 uppsatser innehållade ordet Kvalitetsteknik.

  1. 1. Förbättringsförslag för kvalitetssäkring vid svetsning : En kvalitativ studie för implementation av kvalitetssystemet ISO 3834

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Jonathan Sjödin; [2024]
    Nyckelord :Quality improvement; ISO 3834-2; Welding quality; Welding management; Cornerstone model; Swedish industry; Industry; Kvalitetsutveckling; ISO 3834–2; Svetskvalitet; Svetsledning; Hörnstensmodellen; svensk industri; Industri;

    Sammanfattning : Quality work has become important in recent decades for longterm profitability. ISO 3834 is a framework for achieving an effective quality system in welding. The advantage of using ISO 3834 is the ability to guarantee quality. Understanding Why quality assurance is important for companies, especially in welding, is crucial. LÄS MER

  2. 2. Formulering av HPWS i ideella föreningar : En studie om implementationsmöjligheter av HPWS i ensvensk esportförening

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Rasmus Linnarsson; [2023]
    Nyckelord :HPWS; UWES; Turnover Intention; non-profit association; correlation coefficient; linear regression.;

    Sammanfattning : This study aims to examine and identify possibilities andprerequisites for implementing a High Performance Work System(HPWS) in a Swedish non-profit association’s operations. Theessay assumes a set of frameworks in the form of HPWS practiceswhich are defined in previous research in order to determine andevaluate the implementation possibilities in the association. LÄS MER

  3. 3. Det skandinaviska perspektivet på förändringsledning : - En systematisk litteraturöversikt kring organisatoriskhandlingsförmåga och medarbetares attityder vidtransformationsprocesser

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Anette Lexell; Theresé Herrgård; [2023]
    Nyckelord :Change management; transformation process; Scandinavia; organizational change; employee; handle change; implementation of change; Förändringsledning; transformationsprocess; Skandinavien; organisationsförändring; medarbetare; hantera förändring; implementering av förändring.;

    Sammanfattning : Organisationer inom de skandinaviska länderna står ständigtinför essentiella utmaningar. En accelererande globalisering,teknologisk utveckling och digitalisering har medfört nyakrav för fortsatt funktionalitet och överlevnad. LÄS MER

  4. 4. The Importance of a well-functioning management System and Communication in Achieving Organizational Success

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Victoria Löfgren; [2023]
    Nyckelord :Communication; continuous improvements; management system; quality; leadership; organizational structure; organizational strategy; Kommunikation; ständiga förbättringar; ledningssystem; kvalitet; ledarskap; organisationsstruktur; organisationsstrategi;

    Sammanfattning : The thesis aims to investigate the various factors that impact the management system, organizational structure, communication, and growth and how the management system can improve organizational outcomes. To achieve this, a case study approach was used, with 134 employees from the organization invited to participate in the questionnaire to share their perceptions of the management system. LÄS MER

  5. 5. Organisationellt köpbeteende : En studie om köpbeteende inom B2B med fokus påålder, roll & bransch.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gabriel Wall; Robin Mehta; [2023]
    Nyckelord :Organizational buying behavior; Marketing; Post-war generation; Generation X; Generation Y.; Organisationellt köpbeteende; Marknadsföring; Efterkrigsgeneration; Generation X; Generation Y.;

    Sammanfattning : This study consists of a survey among the customers of an ITservice company. The survey examines organizational buyingbehavior in relation to the factors of age, role, and industry.Age is divided into three generations: the post-wargeneration, Generation X, and Generation Y. LÄS MER