Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. För vissa är det en klocka, för andra är det ett märke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This report explores the dynamics of consumer behavior, with a particular focus on brand loyalty and engagement. Through qualitative interviews with five participants, the study examines how individuals’ characteristics, such as background, interests, and lifestyle, influence their relationship with brands. LÄS MER
2. Basen som kvalitetsmarkör : Förhållandet mellan basninvå och kvalitetsuppfattning vid lyssning i hörlurar
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Bas är en viktig komponent i musik och har i moderna genrer generellt fått uppta en allt större del av ljudbilden. Preferenser om basnivåer samt vad som anses vara ett kvalitativt ljud är dock subjektivt. Detta öppnar upp för många intressanta frågor gällande vår uppfattning av kvalitet och dess koppling till bas. LÄS MER
3. Made in : en kvantitativ studie om country of origin som kvalitetsindikator
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I och med att konsumtionssamhället förbrukar mer än någonsin, har det blivit nödvändigt att flytta produktion till länder med kapacitet att producera höga kvantiteter. Det här har lett till att det blir allt viktigare för företagen att redovisa var produkterna kommer ifrån (COO). LÄS MER
4. Konceptutveckling av ett resväskehandtag : Låsmekanism för steglös justering av Thules teleskophandtag
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Teleskophandtaget på en resväska är troligen det användaren är i kontakt med mest och kanske även det som berörs först vid val av resväska. Det gör att det har en viktig roll i att förmedla en uppfattning om resväskans kvalitet. LÄS MER
5. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER