Sökning: "Kvalitetsuppfattning"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade ordet Kvalitetsuppfattning.
6. Varför handlar vi (inte) ekologiskt? : En kvantitativ studie om svenska konsumenters konsumtionsbeteende vad gäller livsmedelsprodukter
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Det har aldrig funnits så många konsumtionsalternativ som det finns idag, det existerar stora livsmedelskedjor med mängder av alternativ av samma typ av produkt. Enligt statistiska centralbyrån har försäljningen av ekologiska livsmedelsprodukter ökat stadigt i Sverige. LÄS MER
7. Influence of audio on perception and comprehension of video sequences : A SUBJECTIVE TEST OF PERCEPTION OF AUDIOVISUAL CONTENT WHERE AUDIO QUALITY WAS CHANGED
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The importance of the role audio plays in multimodal information media is often underestimated or even overlooked. This applies to a wide range of media in everyday use- from videoconferencing systems to multi modal human-computer interfaces and to some extent even computer games. LÄS MER
8. Influence of audio on perception and comprehension of video sequences : A SUBJECTIVE TEST OF PERCEPTION OF AUDIOVISUAL CONTENT WHERE AUDIO QUALITY WAS CHANGED
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The importance of the role audio plays in multimodal information media is often underestimated or even overlooked. This applies to a wide range of media in everyday use- from videoconferencing systems to multi modal human-computer interfaces and to some extent even computer games. LÄS MER
9. Kulturberoende i kvalitetsuppfattning : En studie på vitt vin
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
10. Bedöma eller berömma? Niondeklassares kamrat- och självbedömning vid ensemblemusicerande i musikundervisningen
Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Lärande bedömning är den kanske starkaste pedagogiska riktningen inom svensk skola just nu. Bedömning ska enligt den inte användas i första hand för att sätta betyg och sortera, utan vara en utgångspunkt för att eleven ska lära sig mer. Kamrat- och självbedömning blir viktiga ingredienser i undervisningen. LÄS MER