Sökning: "Kvantitativ innehållsanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 1147 uppsatser innehållade orden Kvantitativ innehållsanalys.

  1. 1. Hur går det för lokaljournalistiken? - En kvantitativ innehållsanalys av lokalbevakningen i två kommuner utanför Malmö

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Filippa Colstrup; Karin Zwinkels; [2020-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the big city regions in Sweden, with their growing populations, the local newspapers have a large number of municipalities to cover and do not have the same space for every municipality as in local newspapers in other parts of Sweden. Previous studies have shown that many municipalities located within commuting distance from the big cities are covered by local newspapers and public service media as well as hyperlocal media, such as free weeklies and local news sites. LÄS MER

  2. 2. Twitter som nyhetskälla - En kvantitativ innehållsanalys om nyhetsurvalet på Twitter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andres Kriisa; Amanda Pettersson; Annie Åberg; [2020-02-13]
    Nyckelord :Nyhetsurval; Twitter-agenda; Nyhetsfaktorer.; News selection; Twitter agenda; News factors.;

    Sammanfattning : The purpose of this quantitative study is to investigate if the news selection in established media and the social media platform Twitter differs from each other. Since more people than ever consume news on social media it’s relevant to study the eventual similarities and differences between the different platforms. LÄS MER

  3. 3. Vem får göra vad på “Sporten”? - En kvantitativ innehållsanalys om kvinnliga och manliga journalisters utrymme i Sportbladet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jesper Ottoson; Adam Lind; [2020-02-13]
    Nyckelord :sport; sportjournalistik; kön; kvinnliga sportjournalister.; sport; sport journalism; gender; female sportswriters.;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate the representation in physical space of female sportswriters over a period of five years in the printed sports supplement of the Swedish newspaper Aftonbladet. We also investigated if women tend to write more about women and if men tend to write more about men. LÄS MER

  4. 4. ”Dom kallar oss rasister” - En kvantitativ innehållsanalys om hur Sverigedemokraterna gestaltats i fyra rikstäckande tidningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Gabriella Bergström; Ola Palmström; [2020-02-13]
    Nyckelord :Sverigedemokraterna; gestaltning; rasister; val; populism; Swedish Democrats; framing; racists; elections; populism;

    Sammanfattning : Aim of thesis: The purpose of this study is to examine and analyze how the Populist Party the Swedish Democrats have been described in news media before the general elections of 2010, 2014 and 2018. We are also interested to see if the descriptions have changed over time.The aim is not to see how much they have been covered in the news. LÄS MER

  5. 5. Allt går åt helvete och det är politikernas fel. - En kvantitativ innehållsanalys av klimatjournalistik i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Aftonbladet och Expressen, september 2018 till augusti 2019.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Måns Edén; Axel Fernandez; Alva Nyblom; [2020-02-13]
    Nyckelord :klimatförändring; global uppvärmning; journalistik; gestaltningar; innehållsanalys; climate change; global warming; journalism; frames; content analysis;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how climate change is framed in Swedish climate reporting, published on the website of national newspapers – Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Aftonbladet and Expressen – from September 2018 throughout August 2019. Through a quantitative content study regarding climate change published online in chosen newspapers, the goal is to map out how Swedish newspapers use frames – consciously or not – to affect the public. LÄS MER