Sökning: "Kvantitativ metod enkät"
Visar resultat 1 - 5 av 996 uppsatser innehållade orden Kvantitativ metod enkät.
1. Utomhusundervisning inom naturvetenskapliga lärområden En aktionsforskning om spontana undervisningstillfällen på förskolegården
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Vi har uppmärksammat att när det är tid för utevistelse på förskolegården samlas vanligen pedagogerna på ett ställe och samtalar med varandra. Problematiken med samtalen är att pedagogerna inte uppmärksammar och tar tillvara på spontant uppkomna undervisningstillfällen inom naturvetenskapliga lärområden, barns intresse försummas och de kommer inte vidare i sin utveckling. LÄS MER
2. Den uppkopplade generationen : -En kvantitativ studie på ensamhet bland 18-35 åringar
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Levels of loneliness are high in young adults, meanwhile they are the most connected generations ever through social media. Potential links between loneliness and the increased use of social media is of sociological interest to study. LÄS MER
3. Träningsmiljöns påverkan på ambitionsnivåer hos NIU-innebandyelever : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar Denna studie syftar till att undersöka om innebandyambitionerna för elever på innebandygymnasier i Sverige har ett samband med träningsmiljön i skolan. Studien består av två frågeställningar, Är träningsmiljön på innebandygymnasier i Sverige elitsatsande eller lekfull? samt Finns det samband mellan elevernas ambitioner för innebandy och träningsmiljön i skolan ur ett elevperspektiv? Metod Studiens genomförs med en enkätundersökning bland eleverna på en nationell idrottsutbildning (NIU) för att samla in data om deras ambitioner för deras innebandy kopplat till träningsmiljön som är på skolorna. LÄS MER
4. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER
5. Olika offer, lika skuld? En kvantitativ studie om skuldbeläggande av våldtäktsoffer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The aim of this study was to investigate, in a Swedish context, if the gender of a rape victim relates to how much blame they are attributed. Furthermore, to investigate if the gender, male and female, of the observer relates to how much blame they assign to the victim. LÄS MER