Sökning: "Kvantitativ studie lärande och humaniora"
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden Kvantitativ studie lärande och humaniora.
1. Strävan efter mångfald inom en homogen kontext : En kvantitativ studie om jämlikhet på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : In this work, equity is examined from an intersectional perspective among the six municipalities in Halland County: Halmstad, Falkenberg, Varberg, Kungsbacka, Hylte and Laholm. The methods that laid the basis for the results consist of questionnaires and a quantitative discourse analysis. LÄS MER
2. Måltider i förskolan : Förskolepersonalens beskrivningar av deras arbetssätt
M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur förskolepersonal beskriver sitt arbetssätt med och vid måltider utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. För att ta reda på det ställdes följande frågeställning “På vilka sätt beskriver förskolepersonal sitt arbetssätt med måltider i förskolan?”. LÄS MER
3. Dans i förskolan : Förskollärares användande av dans i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att kartlägga och synliggöra hur den planerade dansen används i förskolan, samt i vilken omfattning det sker, då hur och omfattning inte skrivs fram i förskolans läroplan utan lämnas för tolkning. För att svara på studiens syfte formulerades en frågeställning som består av följande frågor: Vilket förhållningssätt har förskollärarna till dans, vilken typ av dansanvänds på förskolan, vad används dansen till på förskolan och hur ofta används dans på förskolan. LÄS MER
4. Det inkluderande klassrummet : Hur lärare använder inkludering av elever i matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna studie undersöker vilken inkluderingsstrategi lärare använder sig av i matematikundervisningen. Studien lyfter fram viktiga faktorer kring inkluderingstrategier som berörs ute i skolverksamheterna. LÄS MER
5. Underskatta inte den tryckta läroboken i en digital tidsålder : En enkätstudie om gymnasieelevers användning av och uppfattning om digitala och tryckta läroböcker i biologi och naturkunskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka elevers användning av, och uppfattningar om, digitala respektive tryckta läroböcker i biologi och naturkunskap. Ett annat syfte är att undersöka vilket samband några motivationsaspekter har med dessa variabler. LÄS MER