Sökning: "Lärande Ekosystem"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Lärande Ekosystem.

  1. 1. BRUKA

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Louise Åström; [2023]
    Nyckelord :folkets hus; community house; Nynäshamn; Stora Vika; geologi; forskning; utbildning; utställning; konst; geology; research; education; art; exhibition; jordhus; rammed earth; kalk; limestone; kalkbrott; quarry; post-industrial; postindustriell; Cementa; ekologi; ekosystem; ecology; ecosystem;

    Sammanfattning : Från bruksort till BRUKA, med kalkbrottet som gemensam nämnare. Stora Vika har historiskt bestått av en symbiotisk relation mellan ortens tre ”ben”: kalkbrottet, cementindustrin och bostadsområdet. Idag präglas orten av att kopplingen mellan dessa tre element gått förlorad. LÄS MER

  2. 2. Framgångsfaktorer vid stadieövergångentill årskurs sju : Elevers kunskapsutveckling och stödbehov i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Linda Larsen; [2022]
    Nyckelord :Bronfenbrenners ekologiska systemteori; matematik; mottagande; stadieövergång; stödbehov;

    Sammanfattning : Larsen, Linda (2022). Stadieövergången till årskurs sju – elevers fortsatta kunskapsutveckling och stödbehov i matematik. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. ”Vilket djurliv det är i våran lilla bäck” : Lärares beskrivningar av hur Sportfiskarnas utomhuspedagogiska läro- och upplevelsekoncept Skolbäcken kan bidra till lärares ordinarie undervisning och till elevers lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Petter Viborgh; [2022]
    Nyckelord :Swedish Angling Association; Skolbäcken The school creek ; outdoor education; biology; ecosystem; Sportfiskarna; Skolbäcken; utomhuspedagogik; biologi; ekosystem;

    Sammanfattning : Sportfiskarna bedriver sedan år 2016 projektet Skolbäcken vilket de beskriver som ett läro- och upplevelsekoncept som riktar sig till skolklasser. Syftet med studien är att undersöka lärares beskrivningar om hur Sportfiskarnas skolverksamhet Skolbäcken kan bidra till lärares undervisning och till elevers lärande och utveckling. LÄS MER

  4. 4. SIMULATING A SYSTEM : Using video games as tools to promote self-directed learning

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Per Hallros; Niklas Pålsson; [2021]
    Nyckelord :Computer games; game design; procedural rhetoric; self-directed learning; prototyping; simulation.;

    Sammanfattning : As a response to finding innovative ways of using games as tools for learning we explore the design process of creating a game system meant to promote self-directed learning. This thesis explores what design pillars a game system needs to follow when making a game that is meant to promote self-directed learning through reflection on cause and effect relations. LÄS MER

  5. 5. Learning Ecosystem : A framework for large manufacturing firms based on practical and theoretical insights

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Embla Ingvaldsdóttir; Mikaela Sundin; [2021]
    Nyckelord :Learning Organization; Learning Ecosystem; Organizational Learning; Learning building blocks; Learning framework; Learning culture; Lärande Organisation; Lärande Ekosystem; Organisatoriskt lärande; Lärande byggstenar; Lärande ramverk; Lärandekultur;

    Sammanfattning : The purpose of the study has been to investigate and shed light on practical measures companies take to create a culture that promotes learning, as well as the role of technology. It is an important topic for organizations to face major challenges regarding reskilling and upskilling of employees, to ensure that the company has the right skills for the future. LÄS MER