Sökning: "Lärande på arbetsplatsen enkät"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Lärande på arbetsplatsen enkät.
1. Generation Y och dess förväntningar på framtidens ledarskap och lärande på arbetsplatsen
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : This study, aims to create a deeper understanding of what expectations Generation Y has on their future leadership, especially the aspects of an educational leadership that can be adapted for this generation. The study is based on both qualitative and quantitative data. LÄS MER
2. "Den första musikläraren som kom måste ju garanterat varit en musiker": En fenomenografisk studie om musiklärares förväntningar och förutsättningar till ett musikerskap under ett yrkesliv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Intresseområdet som la grunden för studien baseras på våra egna tankar om att upprätthålla ett musikerskap i kombination med vårt framtida arbete som musiklärare. Syftet med studien är att undersöka musiklärares uppfattningar kring deras eget musikerskap i kombination med en musiklärargärning. LÄS MER
3. Den osynliga vikarien : En kvalitativ enkätstudie om hur vikarier upplever bemötandet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vår kvalitativa enkätstudie behandlar frågan kring hur vikarier upplever bemötandet iförskolan samt vilka förutsättningar de anser sig ha för att trivas och kunna utföra sittarbete. Förskoleverksamheten är beroende av de vikarier som finns i organisationen,och enligt forskning är vikariers arbetsmiljö sämre än övriga anställdas. LÄS MER
4. Det livslånga lärandet : Om betydelsen av ålder och känsla inför att lära sig nya digitala verktyg.
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Studien undersökte hypotesen om att medarbetare 48 år> på Arbetsförmedlingen oftare har ett mer negativt förhållningssätt i form av en ovilja till att använda samt lära sig nya digitala verktyg i arbetet, än vad medarbetare <47 år har. Resultatet visade att hypotesen saknade grund och kunde falsifieras, då majoriteten av alla respondenter oavsett ålder oftare beskrev en mer positiv känsla för att använda samt lära sig nya digitala verktyg. LÄS MER
5. Lär jag mig någonting nytt varje dag? : En studie om kompetensutveckling för anestesisjuksköterskor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Fortbildning och kompetensutveckling för anestesisjuksköterskor är viktiga faktorer som bidrar till ökad patientsäkerhet. Ett visst mått av egenansvar åligger anestesisjuksköterskan att utveckla sin kompetens. Samtidigt som ansvaret för själva vården till det yttersta faller på vårdgivaren. LÄS MER