Sökning: "Lärande- produkt eller process"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Lärande- produkt eller process.
1. The importance of open innovation in small and medium-sized enterprise in Sweden : A case study of Single Technologies
Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The entrepreneurs behind newly formed companies in Sweden as well as small medium-sized enterprises and start-ups are increasingly getting involved in open innovation or exploring its practices. They do this in order to develop innovative products and services. LÄS MER
2. Applying Revenue Management to the Last Mile Delivery Industry
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The understanding of what motivates a customer to pay more for a product or service has al-ways been a fundamental question in business. To the end of answering this question, revenue management is a business practice that revolves around using analytics to predict consumer behavior and willingness-to-pay. LÄS MER
3. Motorik i förskolan : En lustfylld upplevelse
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Det här arbetet handlar om små barns grovmotoriska utveckling och hur man som pedagog kan stimulera en lustfylld upplevelse tillsammans med barnen. Syftet är att skapa en produktprototyp som tillför ett medvetet arbete med grovmotoriska rörelser i förskolan där pedagogen medverkar aktivt. LÄS MER
4. Fria bildskapande aktiviteter i förskolan : Förskollärares och barns fokus och uttryck
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Denna studie grundar sig i vårt intresse för estetiska uttrycksformer i förskolan. Syftet var att se hur förskollärare arbetar med och påverkar barns fria bildskapande på fyra olika förskolor. En kvalitativ studie genomfördes och material samlades in i form av filmsekvenser som transkriberades, kategoriserades och analyserades. LÄS MER
5. Seminariet som ateljé? : När forskning blir konst
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Utifrån tre exempel undersöker uppsatsen konstens plats i den konstnärliga forskningen i det svenska och skandinaviska sammanhanget. Den frågar om konstens plats i relation till konstnärlig forskning och om den ska förstås som process, produkt, spår eller en kombination av dessa. LÄS MER