Sökning: "Lärande- produkt eller process"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Lärande- produkt eller process.

  1. 1. The importance of open innovation in small and medium-sized enterprise in Sweden : A case study of Single Technologies

    Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ali Shigute Sefera; Jude Bahanag Nunga; [2018]
    Nyckelord :Innovation; open innovation; external learning; business model; SMEs in Sweden; Innovation; öppen innovation; externt lärande; affärsmodell; små och medelstora företag i Sverige;

    Sammanfattning : The entrepreneurs behind newly formed companies in Sweden as well as small medium-sized enterprises and start-ups are increasingly getting involved in open innovation or exploring its practices. They do this in order to develop innovative products and services. LÄS MER

  2. 2. Applying Revenue Management to the Last Mile Delivery Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Peter Finnman; [2018]
    Nyckelord :Revenue Management; Last Mile Delivery; Machine Learning; Supervised Learning; Gaussian Process; Willingness-to-pay; Decision Tree; Dynamic Pricing; Operations Research; Revenue Management Information Flow; Intäktsoptimering; Sista Milen-leverans; Informationsflöden inom Intäktshantering; Maskininlärning; Övervakat Lärande; Gaussiska Processer; Betalningsvilja; Beslutsträd; Dynamisk Prissättning; Verksamhetsforskning;

    Sammanfattning : The understanding of what motivates a customer to pay more for a product or service has al-ways been a fundamental question in business. To the end of answering this question, revenue management is a business practice that revolves around using analytics to predict consumer behavior and willingness-to-pay. LÄS MER

  3. 3. Motorik i förskolan : En lustfylld upplevelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sarah Holmberg Grisell; [2018]
    Nyckelord :Produktarbete; motorik; rörelsesaga; förskola;

    Sammanfattning : Det här arbetet handlar om små barns grovmotoriska utveckling och hur man som pedagog kan stimulera en lustfylld upplevelse tillsammans med barnen. Syftet är att skapa en produktprototyp som tillför ett medvetet arbete med grovmotoriska rörelser i förskolan där pedagogen medverkar aktivt. LÄS MER

  4. 4. Fria bildskapande aktiviteter i förskolan : Förskollärares och barns fokus och uttryck

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Elsa Karlsson; Lena Svensson; [2015]
    Nyckelord :Förskola; bildskapande; barnsyn; respons; lärande; process; produkt;

    Sammanfattning : Denna studie grundar sig i vårt intresse för estetiska uttrycksformer i förskolan. Syftet var att se hur förskollärare arbetar med och påverkar barns fria bildskapande på fyra olika förskolor. En kvalitativ studie genomfördes och material samlades in i form av filmsekvenser som transkriberades, kategoriserades och analyserades. LÄS MER

  5. 5. Seminariet som ateljé? : När forskning blir konst

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Jonatan Habib Engqvist; [2014]
    Nyckelord :konstnärlig forskning; kunskapsproduktion; Magnus Bärtås; Tina Carlsson; Apolonija Šušteršič; avhandlingar i konst;

    Sammanfattning : Utifrån tre exempel undersöker uppsatsen konstens plats i den konstnärliga forskningen i det svenska och skandinaviska sammanhanget. Den frågar om konstens plats i relation till konstnärlig forskning och om den ska förstås som process, produkt, spår eller en kombination av dessa. LÄS MER