Sökning: "Lärare om autentiskt material"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Lärare om autentiskt material.

  1. 1. Comprensión Auditiva con Material Audiovisual : Las percepciones de estudiantes sobre el uso de video en la enseñanza de lenguas extranjeras

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sandra Davidsson; [2022]
    Nyckelord :listening comprehension; video; teaching; foreign language; multimodal; extensive listening; body language; audiovisual; hörförståelse; video; undervisning; främmande språk; multimodalt; omfattande lyssnande; kroppsspråk; audiovisuellt; comprensión auditiva; video; enseñanza; lengua extranjera; multimodal; escucha extensiva; lenguaje corporal; audiovisual;

    Sammanfattning : El presente estudio examina las percepciones de los estudiantes sobre el uso del video en una actividad de comprensión auditiva. La actividad se llevó a cabo con 22 estudiantes de noveno grado que habían estado estudiando español desde el sexto grado en una escuela primaria sueca. LÄS MER

  2. 2. Teaching English via Fiction : A phenomenographic study of teachers’ perceptions about using fiction to teach English

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Edith Anyim Fon; [2022]
    Nyckelord :Fiction; digital fiction; texts; multimodal texts; and contexts; teaching methods; EFL.; Fiktion; digital fiktion; texter; multimodala texter och sammanhang; undervisningsmetoder; engelska som främmande språk.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine and identify the different ways in which secondary and upper secondary school teachers perceive the use of fiction to teach English as well as their beliefs about the outcome or benefits of doing so. Five secondary and upper secondary school teachers in Sweden who teach English as a foreign language were interviewed about how they use fiction to teach English. LÄS MER

  3. 3. Litteracitetsundervisning för vuxna andraspråksinlärare med kort eller ingen skolbakgrund

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Evalott Åkerdahl; [2021]
    Nyckelord :kartläggning; litteracitet; litteracitetsundervisning; modersmålslärare som resurs; resursperspektiv; SFI;

    Sammanfattning : I detta examensarbete undersöks synen på litteracitetsundervisning ur ett resursperspektiv hos lärarna på studieväg 1, inom utbildningsformen svenska för invandrare. Syftet med studien är att öka förståelse och sprida kunskap om hur en litteracitetsundervisning kan tillämpas på studieväg 1, på SFI. LÄS MER

  4. 4. Skrivutveckling i grundskolans tidiga år

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Marcus Åkerlund; Sabrie Tahiri; [2021]
    Nyckelord :digitala verktyg; grundskolans tidiga år; motivation till skrivande; skrivförmåga; skrivundervisning; skrivutveckling.;

    Sammanfattning : Elevers skrivutveckling är en central del av kursplanen för ämnet svenska, ändå prioriteras inte elevers skrivande i samma omfattning som elevers läsande. Därför vill vi i den här kunskapsöversikten fokusera på vad som påverkar elevers skrivande och vad som verkar skrivutvecklande. LÄS MER

  5. 5. Närområdesstudier i samband med lokalhistorisk undervisning : En systematisk litteraturstudie kring närområdesstudiers betydelse för lokalhistorisk undervisning i skolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Nadja Larsson; [2017]
    Nyckelord :Närområde; närområdesstudier; lokalhistoria; lärande utanför klassrummet; historieundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka vad tidigare historiedidaktisk forskning anser om hur närområdet kan användas som en resurs i historieundervisningen, med särskilt fokus på lokalhistoria. För- och nackdelar med att använda närområdet som komplement till traditionell klassrumsundervisning samt hur närområdesstudier kan påverka elevers lärande har också belysts i studien. LÄS MER