Sökning: "Lärbarhet"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet Lärbarhet.

  1. 1. Användarnas upplevelse om kommunikationsplattform WhatsApp : En tematisk innehållsanalys av användarnas recensioner av WhatsApp på capterra.com

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Christina Uckardas; [2023]
    Nyckelord :WhatsApp;

    Sammanfattning : Digitaliserings framväxt har lett till att användning av digitala medier har vuxit markant och inte minst användning av digitala kommunikationsplattformar. Samtidigt växer utbudet och tillgänglighet av applikationer snabbt. WhatsApp är en applikation för snabbmeddelanden tillgänglig på både Android och iPhone. LÄS MER

  2. 2. Användbarhet i fråga-svar-webbplatsen Stack Overflow : Studie av viktiga användbarhetsaspekter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Benny Zhang; [2023]
    Nyckelord :Stack Overflow; användbarhet; navigation; lärbarhet; upptäckbarhet; flexibilitet; informationsarkitektur; Q A;

    Sammanfattning : Creating websites today is not easy as it seems, therefore it is important to know the essential principle when developing new product for users. Knowing the essential principles is not enough, you will also need to know about what users think and feel is important on a website such as Stack Overflow. LÄS MER

  3. 3. User-Centered Hardware Re-Design for Improved User Experience

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Petra Borg; [2023]
    Nyckelord :man-machinery interaction; user experience; usability; user-centered design; Double Diamond; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : User experience design is most associated with human-computer interaction (HCI) but is highly applicable to analogue man-machinery interactions (MMI) as well. In Europe, millions of workplace accidents and incident occur every year. [1] Studies show, that about 50% of workplace accidents and incidents are a result of bad design. LÄS MER

  4. 4. 3D för allmänheten : En kvalitativ studie om hur 3D-kartor påverkar användbarheten och förståelsen hos allmänheten i medborgardialoger inom samhällsbyggnadsprocessen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Ron Zendeli; Olle Åkerman; [2022]
    Nyckelord :Usability; Process Virtualization Theory PVT ; citizen dialogue; building process; 3D; Användbarhet; Process Virtualization Theory PVT ; medborgardialog; samhällsbyggnadsprocessen; 3D;

    Sammanfattning : Den svenska regeringen har beslutat om en strategi för IT-politiken, där målet är att Sverige ska vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter. Dessa möjligheter kommer öppna upp för en enklare vardag för privatpersoner och företag. LÄS MER

  5. 5. A look into augmented reality multimodal interaction designs for industrial logistics control centres of the future.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Harsh Kakroo; [2021]
    Nyckelord :Augmented reality; Augmented Reality; Multi-Modal; Logistics Operators; Control Centres; Future Interactions; Autonomous Vehicles; Smart AI;

    Sammanfattning : A logistics centre, or control centre, is a major component for many industries, especially those that participate in activities related to transport vehicles and logistics, for instance, the mining industry. Previous research has shown that the capabilities of humans to process a large amount of information are limited. LÄS MER