Sökning: "Läromedelsanalys"

Visar resultat 16 - 20 av 846 uppsatser innehållade ordet Läromedelsanalys.

  1. 16. Digitala verktyg i digitala läromedel : En kvalitativ läromedelsanalys av hur digitala verktyg integreras i digitala läromedel för matematik i årskurs sju.

    L3-uppsats,

    Författare :Christoffer Almqvist; Johanna Löfberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 17. Bye bye Sverige: : En läromedelsanalys av emigrationen från Sverige till Amerika i historieläroböcker för årskurs 4-6.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Julia Ljungek; Ella Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Didaktik; läroböcker; textanalys; Sveriges emigration;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. Genusordning och jämställdhet i fyra religionsläromedel : En hermeneutisk analys

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Emilia Ståhl; Filip Sterving; [2023]
    Nyckelord :Jämställdhet; läromedelsanalys; religionsläromedel; genusordning;

    Sammanfattning : In today’s society there is a teaching dominated by teaching aids. Selander & Skjelbred (2004) describes the concept of teaching aids and define it as a resource for teaching and learning. The author highlights how teaching aids are referred to as collective names for textbooks, exercise books, reading books and dictionaries. LÄS MER

  4. 19. Att vara en kristen minoritet i en kristen majoritet – på lika villkor? : En läromedelsanalys om den syrisk-ortodoxa kyrkans framträdande i religionskunskapsämnet på gymnasieskolan

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskap

    Författare :Sibora Cello; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 20. Digitalt eller analogt? : Läromedelsanalys av analoga och digitala läromedel i geografi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Anton Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Didaktik; Geografididaktik; läromedelsanalys; digitala läromedel;

    Sammanfattning : Syftet med har varit att undersöka skillnader och likheter mellan digitala och analoga läromedel från högstadiet inom ämnet geografi. För avgränsandet av syftet så har teoretiska ramverk och begrepp valts ut för att specificera undersökningen, främst selektiva traditioner och multimodal kommunikation har använts för detta ändamål. LÄS MER