Sökning: "Lärstilar skola"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Lärstilar skola.
1. Individualisering i förskoleklass och lågstadiet : – Att undersöka lärarens erfarenheter kring individualisering i förskoleklass och lågstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka några lärares uppfattningar om sitt arbete med individualisering i förskoleklass och årskurs 1-3, samt att synliggöra deras erfarenheter om att individanpassa sin undervisning utifrån varje elevs behov och förutsättningar. I studien användes den kvalitativa metoden i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
2. Alla är vi olika – alla lär vi olika
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka vilka undervisningsmetoder pedagogerna på en utvald skola använder sig av i undervisningen för att öka elevernas motivation och bejaka deras olikheter för inlärning. Vi har gjort en kvalitativ undersökning med fokusgruppsamtal, intervjuer och observationer som metod. LÄS MER
3. Estetiska läroprocessers betydelse för elevers lärande i skolan
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Detta är en examensuppsats inom lärarprogrammet med inriktning mot de tidigare åldrarna som syftar till attundersöka de estetiska läroprocessernas betydelse för elevers lärande. Genom en ren litteraturstudie harfrågeställningarna hur kan estetiska läroprocesser användas pedagogiskt för att stödja utomestetiskaläroprocesser och vilket slags egenvärde har estetiken för oss människor undersökts. LÄS MER
4. Digital slöjd : En studie om elevers och lärares syn på två digitala läromedel i textilslöjden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Detta är en kvalitativ studie om elevers och lärares syn på de digitala läromedlen Slöjdlexikon och Slöjdportfolio i textilslöjden samt hur de upplever användningen av dessa läromedel. Studien bygger på intervjuer av två lärare och två fokusgruppintervjuer med sammanlagt 15 elever, hur de ser på och upplever användningen av de digitala läromedlen. LÄS MER
5. Genom alla sinnen in i alla minnen : En undersökning av lärstilsanpassad undervisning och social reproduktion av kulturellt kapital
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för inlärning genom olika lärstilar för att tillgodose alla elevers behov i en skola för alla och ta reda på huruvida grammatikundervisningen så som den ser ut idag ger somliga elever sämre förutsättningar för att gå vidare till eftergymnasiala studier? Jag undersöker hur grammatikundervisningen ser ut i spanskämnet på högstadie- och gymnasienivå och tar reda på i hur stor utsträckning lärstilsanpassad undervisning förekommer. Vidare undersöker jag vilket sambandet kan vara mellan rådande undervisningsmetoder och elevers studieambitioner och elevernas tillgångar till kulturellt kapital. LÄS MER