Sökning: "Lärstilar vuxna"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Lärstilar vuxna.
1. Flexibelt lärande : En kvalitativ studie om flexibelt lärande i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Denna studie har sin grund i ett uppdrag från Trafikverket med avsikt att förbättra kompetensutvecklingen inom organisationen. Idag bygger grundutbildningen för operativa tjänster på traditionella teorier kring lärande. LÄS MER
2. Lärstilar i praktiken. En ny chans för elever på en vuxenutbildning?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte: Vi vill ta reda på om det verkligen går att möta de olika lärstilarna hos vuxna och om elever som misslyckats i grundskola och gymnasium kan lyckas bättre om de får arbeta lärstilsinriktat. Syftet med studien är att undersöka hur pedagoger möter vuxna inlärare med skolsvårigheter och vad det resulterar i för eleverna i en verksamhet som utgår från Dunn & Dunns lärstilsmodell. LÄS MER
3. Grammatikundervisning på sfi : traditionell undervisning jämfört med lärstilsbaserad undervisning om ordföljd i påståenden i huvudsatser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildning; Institutionen för utbildningsvetenskap; MittuniversitetetSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om metoder som ryms inom lärstilar, samt processbarhetsteorin. Uppsatsens syfte är att utifrån processbarhetsteorin jämföra syntaktiska resultat av traditionell undervisning om ordföljd i påståenden i huvudsatser i svenska som andraspråk hos vuxna sfi-elever med undervisning där eleverna erbjuds ett utbud av visuellt, auditivt, taktilt samt kinestetiskt material av detsamma. LÄS MER
4. Grammatik och ordkunskap med vuxna andraspråksinlärare enligt lärstilsmetoden.
Kandidat-uppsats, Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till skolutveckling genom att prova, beskriva och diskutera hur man med hjälp av lärstilsmetodik kan undervisa vuxna andraspråksinlärare i svenska som andraspråk. Resultatet stämmer överens med tidigare forskning, lärstilsmetodiken bidrar till måluppfyllelse i denna grupp med vuxna andraspråksinlärare. LÄS MER