Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 168 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Utvecklares upplevelse av övergång till testdriven utveckling
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Syftet med vår studie har varit att utforska hur utvecklare upplever en övergång från iterativ test-sist-utveckling till testdriven utveckling. I studien refereras testdriven utveckling till som TDD, en förkortning som kommer av engelskans test-driven development. TDD är en iterativ och testfokuserad systemutvecklingsmetod. LÄS MER
2. Learning styles, Personalization, and Learning Management Systems : Towards a Student-Centred LMS Approach
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : This study investigates existing learning management systems practices, in this case Canvas and Moodle in relation to user personalization and students’ learning styles as both factors are closely contribute to the design of a meaningful learning experience for learners. With the expansion of these teaching tools and methods, it seems crucial to determine to what extent they actually serve the learner and what role is really given to the student using these online platforms. LÄS MER
3. Varför drama? : En studie om betydelsen av drama för elever i F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Syftet med den här kvalitativa studien är att undersöka och få mer kunskaper omlärare och dramapedagogers uppfattningar om dramats betydelse för elever i F-3.Genom semistrukturerade intervjuer med två lärare och en dramapedagog har datasamlats in för att kunna besvara vilken betydelse de anser att drama kan ha förinlärning av ämnesstoff, för att förebygga och lösa konflikter, för blyga ellerinåtvända elever samt vilka möjligheter och svårigheter de ser med att arbeta meddrama i skolan. LÄS MER
4. Lika lär olika? : En studie av hur lärstilsanpassad undervisning påverkar lärandeeffekt i gymnasieskolans företagsekonomi.
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ÄmnesdidaktikSammanfattning : Genom detta utvecklingsarbete inom ramen för Kompletterande Pedagogisk Utbildning ville jag undersöka om det är möjligt att genom att skräddarsy undervisning till elevers lärstilar förbättra deras kunskaper om företagsekonomi mer än vad som skulle vara fallet om undervisningen inte matchade deras lärstilar. För att ta reda på detta kategoriserade jag två klasser i Företagsekonomi 2 baserat på deras lärstilspreferenser utifrån VAK-modellen (visuellt, auditivt och kinestetiskt) med hjälp av en enkät. LÄS MER
5. Att utveckla läsning genom musik : En litteraturstudie om läsutveckling med hjälp av musik som ett pedagogiskt redskap i svenskundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping UniversitySammanfattning : Läsning är en förmåga som alla elever behöver utveckla för att kunna tillägna sig kunskaper och för att kunna orientera sig i ett komplext informationssamhälle. Många elever uppvisar dock svårigheter i utvecklingen av läsningens delkomponenter, vilket kan ses som problematiskt. LÄS MER