Sökning: "Lärstilar"

Visar resultat 21 - 25 av 168 uppsatser innehållade ordet Lärstilar.

  1. 21. Elever (l)är ganska lika, men ändå väldigt olika : En studie om interaktionen av sinnespreferenser i bokstavsinlärningen för elever i årskurs 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sandra Gustavsson; Christina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :läs- och skrivinlärning; bokstavsinlärning; undervisningsformer; lärstilar; sinnespreferens; visuell; auditiv; kinestetisk; taktil; legitimeringsmodell;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vilka undervisningsformer verksamma lärare i årskurs 1 använder i bokstavsinlärningen samt om dessa stämmer överens med elevernas framträdande sinnespreferenser. De sinnespreferenser studien utgår från är: visuell, auditiv, kinestetisk och taktil. LÄS MER

  2. 22. Vad krävs av interaktiva läromedel? En studie av de interaktiva läromedlens användbarhet och krav ur ett intressent –och producent perspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sandra Andersson; [2017]
    Nyckelord :Användbarhet; lärstilar; e-läromedel; interaktion; multimedia;

    Sammanfattning : E-learning är en undervisningsmetodik som blir allt vanligare att i utbildningssammanhang.Detta då datorer och interaktiva läromedel successivt integrerats i skolmiljön, både som ettpedagogiskt verktyg men också som komplement till den traditionella undervisningen. LÄS MER

  3. 23. Ett teknologiskt situationsanpassat lärsystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Heed Södergren; Antonia Kottulinsky; [2017]
    Nyckelord :Situational Leadership; Individualized Learning; Collective Learning; VARKModel; Technical Tools.; Situationsanpassat ledarskap; Individens lärande; Kollektivt lärande; VARKModellen; Teknologiska verktyg.; Situationsanpassat ledarskap; Individens lärande; Kollektivt lärande; VARK-Modellen; Teknologiska verktyg;

    Sammanfattning : In this paper we present our research on learning in event organizations since we haveconcluded that there is no research on this topic. We have chosen a qualitative researchstrategy with multiple case studies where we used semi-structured interviews to go into depthin the event organizations we have studied. LÄS MER

  4. 24. Ett flippat klassrum : från ett yrkeslärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Samuel Carlsson; [2017]
    Nyckelord :flipped classroom; vocational teachers; learning styles; digital technology; flippade klassrum; yrkeslärare; lärstilar; digital teknik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur yrkeslärare som undervisar på industritekniska utbildningar reflekterar kring, flippade klassrum som undervisningsmetod. Metoden som använts i studien har varit kvalitativ och tre stycken yrkeslärare har intervjuats. LÄS MER

  5. 25. Kan laborativ matematikundervisning vara en väg till förståelse och lustfylldhet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Lisabeth Johansson; Isabella Engström Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Konkret material; Laborativ matematik; Lust att lära matematik; Lärares attityder och förhållningssätt till laborativ matematikundervisning.;

    Sammanfattning : Denna systematiska litteraturstudie har i syfte att studera hur lärares perspektiv på laborativ matematik framställs i tidigare forskning, där det empiriska materialet utgörs av vetenskapliga artiklar. Elevers resultat och intresset för matematiken fortsätter att försämras även om vi kan se en vändning utifrån senaste mätningar. LÄS MER