Sökning: "Läsfrämjande-metod"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Läsfrämjande-metod.

  1. 1. Varför fungerar högläsning för hund som läsfrämjande metod?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Emma Rubin; [2022]
    Nyckelord :Reading dog; Läshund; bokhund; bibliotekshund; läsfrämjande; Maslow;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate why reading out loud to a reading dog works as a reading promotion action. The focus lies at children from pre-school to middle school in Sweden. The theory that is used is Maslows A theory of human motivation. It is especially the three last steps that are used; love, esteem and self-actualization. LÄS MER

  2. 2. Fanfiction, en framtida möjlighet : Att använda nya medier som läsfrämjande metod på folkbibliotek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Cecilia Karlsson Lithander; [2020]
    Nyckelord :Fanfiction; läsfrämjande; litteraturfrämjande; intertextualitet; bibliotek; litteratur; digitalt; upphovsrätt;

    Sammanfattning : Promoting reading and literature is a part of the librarian’s duties in a public library. In this study, fanfiction and digital media were investigated as reading-promotion methods. Furthermore, the knowledge and attitudes to these were investigated among public librarians and consultant librarians. LÄS MER

  3. 3. Shared Reading som läsfrämjande metod

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Kanja Eliasson; [2019]
    Nyckelord :Shared Reading; läsfrämjande; Rosenblatt; estetisk läsning; social läsning;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate how Shared Reading facilitators consider the method to function as a reader development strategy. What purpose does Shared Reading serve for the participants according to the facilitators? Does Shared Reading affect the participants’ interest in literature? What social functions does Shared Reading serve for the participants? How does the facilitator regard his/her own role in reader development? To answer these questions six facilitators have been interviewed, four of them with leading roles in projects with a purpose of spreading Shared Reading as a reader development strategy in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Barns smak : En utvärdering av en läsfrämjande-metod baserad på bibliotekariers och lärares erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Linus Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Barns smak; Läsfrämjande-metod; Bibliotek och skola;

    Sammanfattning : .... LÄS MER