Sökning: "Långsiktiga allianser"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Långsiktiga allianser.

  1. 1. En studie av ett företags val av återförsäljare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Strömberg; Jakob Arp; Jacob Hallgren; [2011]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Långsiktiga allianser; Channel Management; Distributionskanaler; Mervärde genom synergieffekter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En fallstudie av fallföretaget Thule. Vid penetration på ny marknad med existerande produkter, är det viktigt att granska eventuella samarbetspartners i form av återförsäljare. Thule vill in på sporthandelsmarknaden då man uppskattar att man förlorar 2/3 av dess potentiella kunder genom att inte finnas där idag. LÄS MER

  2. 2. Partnerskapsformer, inom den svenska skobranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fredrik Jacobsson; Lukas Pettersson; Tobias Persson; [2005]
    Nyckelord :skobranschen; partnerskap; strategiska; allianser; långsiktiga; relationer; konsignation; risk; detaljist; leverantör; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: Aktörerna inom detaljhandeln har idag problem med hög kapitalbindning och hård konkurrens. För den enskilde detaljisten kan det vara ödesdigert att göra felinköp av större varupartier, dels på grund av den finansiella risken, dels på grund av problemen med att upprätthålla förtroendet hos konsumenterna. LÄS MER

  3. 3. Omstrukturering i flygbranschen- tänkbara strategier för överlevnad

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Olsson; Louise Rassmuson; Lina Personne; [2003]
    Nyckelord :flygbranschen; allianser; informationsteknologi; konsolidering; globalisering; avreglering; trafiknät; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Flygbranschen befinner sig i en tid av förändring. Samtidigt som traditionella aktörer går i konkurs redovisar flera lågprisbolag både stor tillväxt och god lönsamhet. Avregleringarna på marknaden har resulterat i en förändrad konkurrenssituation. LÄS MER