Sökning: "Långsiktigt värdeskapande"

Visar resultat 11 - 15 av 54 uppsatser innehållade orden Långsiktigt värdeskapande.

  1. 11. Noteras förändring i finansiell prestation på alternativmarknader? : En kvantitativ studie på börsnoteringars påverkan på lönsamhet och effektivitet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Filippa Mansnérus; Per Näslund; [2021]
    Nyckelord :Alternativmarknad; börsnotering; effektivitet; finansiell prestation; lönsamhet;

    Sammanfattning : Huruvida bolags finansiella prestation påverkas vid börsnotering har diskuterats och forskats om på olika marknader runt om i världen. En del forskning har fokuserat på aktieprisets förändring medan andra på bolagets faktiska värdeskapande. LÄS MER

  2. 12. En hållbar och värdeskapande affärsmodell : En studie om hur företag kan skapa värde genom att integrera hållbarhet i affärsmodellen

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Matilda Johansson; Elina Berglund; [2020]
    Nyckelord :Business model; BMI; CSR; resources; SBMI; sustainability; value; TBL; Affärsmodell; BMI; CSR; hållbarhet; resurser; SBMI; värde; TBL;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: En hållbar och värdeskapande affärsmodell - En studie om hur företag kan skapa värde genom att integrera hållbarhet i affärsmodellen. Författare: Elina Berglund & Matilda Johansson Nyckelord: Affärsmodell, BMI, CSR, hållbarhet, resurser, SBMI, värde, TBL. LÄS MER

  3. 13. #Mäklare : Ett ramverk för mäklares fortsatta användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Dennis Lantz; [2020]
    Nyckelord :Social media; digital marketing; communication; ethics; Sociala medier; digital marknadsföring; kommunikation; etik;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa ett ramverk för mäklares fortsatta användning av sociala medier med utgångspunkt i digital marknadsföring och relationsbyggande. Sociala medier är fronten mot den digitala omvärlden där kommunikation sker och det finns därför ett stort värde för mäklare att veta hur man borde hantera sin digitala närvaro på ett långsiktigt hållbart sätt för att inte försvinna i bruset av all tillgänglig information. LÄS MER

  4. 14. Digital strategi för konkurrenskraft och värdeskapande : Ur två fastighetsbolags perspektiv

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Lina Mogren; Gabriella Pirzada; [2020]
    Nyckelord :Digital strategy; Strategy; Competitiveness; Value creation; Real estate companies; Digital strategi; Strategi; Konkurrenskraft; Värdeskapande; Fastighetsbolag;

    Sammanfattning : Bygg- och fastighetsbranschen har en stor påverkan över samhället, såväl ekonomiskt, miljömässigt och socialt. Dock kännetecknas branschen av att vara ineffektiv, konservativ och ligga steget efter i den digitala utvecklingen. LÄS MER

  5. 15. Vilka lyckas och varför lyckaas de? : En kvalitativ studie om hållbara affärsmodellinnovationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linn Gaddefors; Annina Wede; [2020]
    Nyckelord :hållbarhet; affärsmodeller; innovation; förändringsarbete; hållbara affärsmodellinnovationer;

    Sammanfattning : Det globala miljöhotet är en av vår tids största utmaningar och många arbetar nu för att minska klimatavtrycket. Bland annat FN har ställt krav på företag för att de ska ta ansvar och driva sin verksamhet hållbart. Ett sätt att nå dit är att utveckla hållbara affärsmodellinnovationer. LÄS MER