Sökning: "Löfbergs Lila vision"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Löfbergs Lila vision.

  1. 1. Strategier och budskap i CSR-kommunikation : En studie av två konsumentföretags tillvägagångssätt och anseende

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Susanne Andersson; [2010]
    Nyckelord :CSR; corporate responsibility; consumer companies; brands; stakeholder dialogue; communication strategies; communication messages; CSR; företagsansvar; konsumentföretag; varumärken; intressentdialog; kommunikations­strategier; kommunikationsbudskap;

    Sammanfattning : Att ta ett större ansvar inom miljömässiga, ekonomiska och sociala frågor blir en allt viktigare punkt på många företags agendor, och en allt betydelsefullare aspekt för konsumenter att ta hänsyn till när de överväger köp av produkter eller tjänster. Företagsansvar, internationellt benämnt som corporate social responsibility eller CSR, har också fått ett genombrott bland myndigheter och andra officiella organ såsom FN och EU, som jobbar för att underlätta för företag genom olika riktlinjer och redovisnings­standarder för CSR. LÄS MER

  2. 2. Värderingar, ansvar och affärer : En fallstudie om hur Löfbergs Lilas värderingar påverkar företagets CSR-arbete och affärer

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Andrea Bergsten; Elisabeth Malmgren; [2010]
    Nyckelord :Löfbergs Lila; CSR; Corporate Social Responsibility; vision; värderingar; värderingsperspektiv; fördelar; nackdelar; företagsledning; kaffe; familjeägt; familjeföretag; Löfberg;

    Sammanfattning : Abstract This master thesis is a hermeneutic inspired case study of how the value base regarding the environmental and social responsibility in the Swedish coffee company Löfbergs Lila AB is affecting the company's business. A thesis inspired by hermeneutics means that it is based on two ideas, the one of interaction between entirety and partitions and the one of interpretation (Alvesson & Sköldberg 1994). LÄS MER

  3. 3. Varumärket som strategisk resurs : Fyra värmländska varumärken och deras koppling till regionen

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Louise Grännsjö; Johanna Henriksen; [2006]
    Nyckelord :city branding; brand; strategic resource; link to the region; branding; varumärke; strategisk resurs; Karlstads universitet; Karlstads kommun; Bergviks köpcenter; Löfbergs Lila; koppling till regionen; city branding;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate how four companies in Värmland, Sweden, are working strategically with their brands. This is a qualitative method in which we have used a combination of interviews and literature review in order to investigate the link between brands and the Karlstad region. LÄS MER