Sökning: "Löfbergs"
Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade ordet Löfbergs.
11. Sustainable Business Practices and Customers’ Engagement in the Swedish Coffee Industry : A case study of Löfbergs
Master-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
12. "Vi är gröna-vita, vi är Färjestad!" : En durkheimiansk analys av Färjestad BK:s klubbmärke och klubbfärger som identitets- och gemenskapsskapande symboler
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to examine the symbolic use in sports and thus discuss the limits of what can be seen as religion and what can be said to be sacred and profane in our time. Data were collected through participant observation during and in connection with the ice hockey games in Löfbergs Arena in Karlstad. LÄS MER
13. Vilken roll spelar hållbar utveckling för Löfbergs som företag?: En kvalitativ tematisk analys med hermeneutisk utgångspunkt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Hållbar utveckling har sedan publiceringen av Brundtlandrapporten år 1987 diskuterats flitigt och varit aktuellt på agendan (Death, 2010, s. 36). LÄS MER
14. Hållbar utveckling – för kaffeindustrins framtid eller som täckmantel? : En kritisk diskursanalys om framställningen av varumärken som hållbara alternativ.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : In a world where risks against climate, humanity and life is arising, we get anxious to act against it. The problem thou, is different viewpoints and interests in how to solve our global issues. In this paper the coffee industry is being investigated as part of a bigger structure in the community. LÄS MER
15. Integrerad CSR : En fallstudie på Löfbergs internkommunikation och Corporate Social Responsibility
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : AbstractCorporate Social Responsibility is a term that means that organizations take responsibility for the implications that their business have on society, such as the social, economic or environmental impact. The term is becoming more common among organizations. In the future more organizations will likely get involved in issues regarding CSR. LÄS MER