Sökning: "Lönsamhet köpcentrum"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Lönsamhet köpcentrum.

  1. 1. On the limitations of current support mechanisms for solar electricity in Sweden : A quantification of lost opportunities of solar electricity as a consequence of the regulation for tax exemption being insufficiently designed

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Johanna Gustavsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Swedish government has set the goal for renewable electricity generation high: 100 % renewable electricity generation by 2040. Further on, the Swedish solar strategy has a target for the same year: 7-14 TWh electricity extracted from solar energy. LÄS MER

  2. 2. An investigation about e-commerce integrated with shopping mall – How can a shopping mall integrate e-commerce?

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Louise Magnusson; Milja Sjöberg; [2014]
    Nyckelord :Shopping mall; E-commerce;

    Sammanfattning : The shopping mall branch has estimated that the turnover of e-commerce will double within the upcoming ten years (NSCS, 2013). The growth can thus stop for shopping malls and there is a risk that some shopping malls end up being "dead-malls", completely losing their turnover. LÄS MER

  3. 3. Renhetens inverkan på vidhäftningen mellan gammal betong och pågjutning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Fernand Ndayizeye; Maxamed Abdiraxman; [2012]
    Nyckelord :Cleanliness; bond between old and new concrete; overlay; test method; Renhet; vidhäftning; provningsmetod;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har genomförts på uppdrag av CBI Betonginstitutet. Handledare till examensarbetet har varit professor Johan Silfwerbrand från CBI och examinator Per Roald från Kungliga Tekniska Högskolan i Haninge. LÄS MER

  4. 4. Hamna "top of mind" : Från varumärkesplattform till grafil profil

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Lisa Engborg; Annemo Härnström; [2011]
    Nyckelord :Visuell marknadskommunikation; grafisk profil; varumärkesplattform; kommunikationsmöjligheter; varumärkesbudskap; ”top of mind”; Baronen köpcentrum;

    Sammanfattning : Examensarbetets syfte är att identifiera möjligheter samt svårigheter med att översätta varumärkesplattformen till grafiska profilen. För att förtydliga och få inblick i verklighetens kontext i forskningsområdet, visuell kommunikation, har en fallstudie utförts på Baronen Köpcentrum. LÄS MER

  5. 5. Jakten på den lönsamma hyresgästmixen : En studie av externa köpcentrum

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Stenman; Linnea Härlin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Föreliggande uppsats behandlar utformningen av hyresgästmixen i ett externt köpcentrum. En lönsam hyresgästmix för investeraren genererar på kort sikt högsta möjliga totala hyresavkastning och ger på lång sikt största möjliga värdeökning på handelsfastigheten. LÄS MER