Sökning: "Lönsamhet kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 242 uppsatser innehållade orden Lönsamhet kunder.

  1. 1. Arbetsprocessen vid konverteringsoptimering : En dokumentation av hur man omvandlar sina besökare till kunder

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jesper Nyberg; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; konverteringsgrad; konverteringsfrekvens; konvertering; webbanalys; webbanalysverktyg; Google Analytics; Google Optimize; Hotjar; A B-tester;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker fenomenet konverteringsoptimering på uppdrag av ett företag, för att ta reda på hur man kan arbeta för att öka sin konvertering, och därigenom även sin lönsamhet. Syftet med detta uppsatsarbete har varit att utföra en dokumentation av arbetsprocessen bakom konverteringsoptimering. LÄS MER

  2. 2. Utvinning av snökyla som kylmetod : En förstudie åt Akademiska Hus i Luleå

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Sofia Da Alesandro; [2023]
    Nyckelord :Snökyla; energi; förnybar energi;

    Sammanfattning : Det finns stora utmaningar i dagens samhälle för att uppnå målet att inte ha några nettoutsläpp av växthusgaser senast 2045. Därför undersöks snökylesystem i en öppen bassäng i denna rapport då detta är en metod som bidrar både till hållbar utveckling och även billigare elanvändning. LÄS MER

  3. 3. Förutsättningar för en lyckad implementation av PaaS-modeller : En kvalitativ studie om drivkrafter, utmaningar, åtgärder och förmågor

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Vincent Svenmar; Erik Soinio; [2023]
    Nyckelord :PaaS; PSS; Servitization; Circular economy; Business models; Transformation; PaaS; PSS; Tjänstefiering; Cirkulär ekonomi; Affärsmodeller; Transformation;

    Sammanfattning : I en värld där tjänstefieringsprocessen blivit alltmer vanlig och där konsumenterna börjar övergå i en förändring från att äga produkter till att i stället äga rätten att använda dem, har flera typer affärsmodeller uppstått som gör detta möjligt. En av dessa är produkt som en tjänst (Product as a Service - PaaS), som är ett relativt nytt koncept där kunden inte äger produkten, utan snarare betalar för tillgången till den. LÄS MER

  4. 4. Comparative Analysis of Factors Contributing to Solar Energy Business Success and Failure in the United States and the European Union : European Market Study and Possible Opportunities for solar Energy as a Service in Europe

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Mesa Casellas; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report shows a comprehensive analysis of the comparison of the energy-as-a-service market in Europe and the United States. The objective of this project was to evaluate the profitability and feasibility of implementing a successful energy-as-a-service business model in Europe. LÄS MER

  5. 5. Målfokuserad webbdesign vid konverteringsoptimering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Olivia Virgin; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; Konverteringsgrad; A B-test; Webbdesign;

    Sammanfattning : Då ett företags webbplats är ansiktet utåt till kunder och en kanal som ska generera värdeför företaget så är det viktigt att dess innehåll och dess design är genomtänkt och möter användarnas behov. Konverteringsoptimering handlar om att omvandla en besökare till kund, vilket leder till en ökad lönsamhet. LÄS MER