Sökning: "Löwenadler"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Löwenadler.

  1. 1. Strategisk förändring i en pågående pandemi : Covid-19s funktion som strategisk katalysator i detaljhandelsbolag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alexandra Löwenadler; Elin Zetterström; [2021]
    Nyckelord :retail; Covid-19; strategic change; exogenous factors; success; detaljhandeln; covid-19; strategisk förändring; omvärldsfaktorer; framgång;

    Sammanfattning : Bakgrund: Covid-19 har lett till förödande konsekvenser på individer, samhällen och organisationer. Nya konsumentbeteenden har trätt fram vilket utmanat detaljhandeln att agera och reagera som svar till påträffade marknadsförändringar. LÄS MER

  2. 2. Konsten att kommunicera ut två varumärken samtidigt : En retorikanalys om YouTubers upprätthållande av det personliga varumärket vid reklamsamarbeten

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emma Löwenadler; [2019]
    Nyckelord :Argumentation analysis; Influencer marketing; Personal branding; Rhetorical analysis; Social media; YouTube; YouTuber.; Argumentationsanalys; Influencer marketing; Personligt varumärke; Retorikanalys; Sociala medier; YouTube; YouTuber.;

    Sammanfattning : Internet has created an opportunity for people to communicate with a larger audience and some internet users have become famous based on what they share on social media. These people are defined as influencers which includes people with a large group of followers on different social media platforms. LÄS MER

  3. 3. Threat hunting, definition and framework

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Theodor Liliengren; Paul Löwenadler; [2018]
    Nyckelord :Threat hunting;

    Sammanfattning : Being pioneers comes with advantages and responsibility. The concept of threathunting is currently being subsidized by businesses promoting their products. Additionally,there is little or no information regarding the implementation and theeffects, which vary depending on the organization. LÄS MER