Sökning: "Löwgren stolterman"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Löwgren stolterman.

  1. 1. “Det är nog bara för att hålla närhet” : En kvalitativ studie om emotionella brukskvaliteters betydelse för den digitala kommunikationen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Evelina Olsson; Rana Sheibani; [2021]
    Nyckelord :interaction design; digital communication; qualities in use; emotional design; emotional communication; interaktionsdesign; digital kommunikation; brukskvaliteter; emotionell design; emotionell kommunikation;

    Sammanfattning : Our study touches a dimension in the development of design concepts that describes how we feel when we use functions and applications in digital artefacts. What happens to us when the mobile phone vibrates and a notification with our partner's name appears on the screen? We do not yet know what actual information the text message contains, yet an expectation is built and different feelings arise. LÄS MER

  2. 2. ONBOARDING XMOOC PROJECT TEAMS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Kristin Erika Hull; [2020-11-17]
    Nyckelord :MOOC; instructor; onboard; ADDIE; 70-20-10; constructive alignment; TPACK;

    Sammanfattning : Purpose: The goal was to design and test a best-practice Onboarding approach, informed by literature and an instructor survey, to address challenges in executing MOOC projects, and to improve the Onboarding experience for MOOC instructors and project teams. Theory: The author compiled challenges and best practices into the ADDIE framework as inspiration for selecting critical learning objectives for an Onboarding curriculum, employing the 70-20-10 model (McCall, Lombardo, Lombardo, & Morrison, 1988). LÄS MER

  3. 3. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER

  4. 4. Queerness In Games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Ahmad Al Shehabi; Cecil Quiroga; [2020]
    Nyckelord :Queerness; LGBTQ; gender studies; queer mechanics; gay memes; video games; Queerhet; HBTQ; genusstudier; Queer Mekaniker; Gay Memes; Digitala Spel;

    Sammanfattning : The theme of this bachelor thesis was Queer Games. We discussed how queerness is applied in video games for queer people. We made some observations on how LGBTQ characters were represented within a few games that had representations of Queer experiences. LÄS MER

  5. 5. Levande ytor - Världen är vår canvas : Rumslig upplevelse med Spatial AR

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Cecilia Arvidsson; Izabella Henningsson; Linnea Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Spatial augmented reality; Projection mapping; Spatial storytelling; Calm technology; Experimentation; nature; Spatial augmented reality; Projection mapping; Spatial storytelling; Calm technology; Experimenterande; Natur;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete undersöker vi hur projection mapping (projicering på en yta) kan användas för att skapa en rumslig berättelse eller upplevelse. Utifrån vår egna tolkning av calm technologys (lugn teknologi) principer har vi skapat ett designperspektiv som syftar till att göra designen lugn, genom att teknologin inte ska bli störande för åskådaren. LÄS MER