Sökning: "L1 in L2 teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden L1 in L2 teaching.

  1. 1. Transspråkande i engelskundervisning i årskurs 7 : En studie utifrån elevers och lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Tracy Langedyk-Åberg; [2023]
    Nyckelord :Transspråkande; Translanguaging; Language; English; ESL; EFL;

    Sammanfattning : Until recently, teaching strategies for language acquisition have been dominated by a monolingual approach, to teach a language through only the use of the target language. However, another approach, translanguaging (or transspråkande), is drawing increasing attention from both researchers and teachers. LÄS MER

  2. 2. Breaking Language Barriers: Swedish Upper Secondary Teachers' Attitudes Towards and Use of Swedish in the EFL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Engelska

    Författare :Caroline Tiihonen; [2023]
    Nyckelord :EFL teaching; Translanguaging; Codeswitching; L1 in L2 classroom; Teacher attitudes; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate Swedish upper secondary English teachers’ attitudes towards and use of Swedish in the EFL classroom. In addition to examining teachers’ attitudes, the study investigated when teachers feel it is beneficial to use Swedish and why in these specific situations. LÄS MER

  3. 3. Flerspråkighet i svenskundervisningen : En kvalitativ studie om lärares undervisningsmetoder och förhållningssätt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Maryam Daeva; Alexandra Rajaniemi; [2023]
    Nyckelord :Flerspråkighet; andraspråkselever; flerspråkig undervisning; L1; L2; språklig repertoar; pedagogik; strategier;

    Sammanfattning : Sammanfattning Sverige är ett kulturellt heterogent samhälle, och på skolorna runt om i Sverige finns därför en stor språklig variation. Det betyder att det ställs allt högre krav på lärare att hitta fungerande strategier för att stärka och stötta flerspråkiga elevers språkutveckling i relation till att det föreligger en resultat-klyfta mellan olika elevgrupper. LÄS MER

  4. 4. Learning Words by Translations or Explanations : A study with pupils within the ASD-Spectre at the Swedish Secondary School

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Åke Strömberg; [2022]
    Nyckelord :Vocabulary acquisition; English; ASD-spectre; IM-program;

    Sammanfattning : Abstract The acquisition of a sufficient vocabulary is crucial in order to learn a language. It is suggested that, to comprehend a text well, at least 95% of the words should be recognized and understood. Hence, it is of value to investigate different methods of learning new words. LÄS MER

  5. 5. Self-perceptions of Greek teachers of English regarding their effectiveness and employability opportunities as non-native English language teaching professionals

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Stella Sakaloglou; [2022]
    Nyckelord :: teacher perceptions; non-native speaking language teachers; Teaching English as a Foreign Language TEFL ;

    Sammanfattning : The aim of the present study is to find out what the self-perceptions of Greek non-native speaking teachers of English (non-NESTs) are regarding their effectiveness as foreign language teachers. What is more, the study aims to explore the Greek non-NESTs’ perceptions about their teaching employability opportunities, in positions for which NESTs also apply. LÄS MER