Sökning: "L2"

Visar resultat 1 - 5 av 3475 uppsatser innehållade ordet L2.

  1. 1. Attitudes from Spanish teachers and students of ESL towards errors in the classroom

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :María Beatriz Díaz del Río Fontán; [2021-12-29]
    Nyckelord :African languages; English as a Second Language ESL ; error analysis; error correction; interference; interlanguage; L2; target language; second language acquisition;

    Sammanfattning : Learning a second language (L2) has become a crucial need for the citizens of this globalized world, since there are constant opportunities for intercultural communication in their daily lives. However, L2 acquisition is a lengthy, complex process. Not only learners, but teachers make errors in the classroom. LÄS MER

  2. 2. ZWEITSPRACHERWERB UND SPRACH-EINSTELLUNG IM STANDARD-DIALEKT-UMFELD. Eine soziolinguistische Studie von Lernenden aus Schweden und Norwegen in der Deutsch-schweiz

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Lea Späti; [2021-11-22]
    Nyckelord :tyska; master; Zweitspracherwerb; Spracheinstellung; Sprachgebrauch; Sozio-linguistik; Schweizerdeutsch; Standarddeutsch; Diglossie; Deutschschweiz; Schweden; Norwegen;

    Sammanfattning : EnglishSecond language acquisition and language attitudes in a standard-dialect environment. Swedes and Norwegians in German-speaking Switzerland.The simultaneous acquisition of Swiss German and Standard German in a standard-dialectal en-vironment such as German-speaking Switzerland poses a huge challenge for L2 learners. LÄS MER

  3. 3. PRAGMATIC TRANSFER: A STUDY OF REFUSAL STRATEGIES AMONG CHINESE LEARNERS OF ENGLISH

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Yang Song; [2021-10-04]
    Nyckelord :English; Cross-cultural refusals; Refusal strategies; Chinese learners of English; Pragmatic transfer; Language proficiency;

    Sammanfattning : The present study aims at exploring how negative pragmatic transfer has affectedChinese learners of English in terms of the completion of cross-cultural refusals and thecorrelation between their linguistic proficiency and pragmatic competence. The empirical datawere collected through an elicitation instrument, i.e. LÄS MER

  4. 4. KANJILÄROMATERIAL SETT FRÅN ETT SJÄLVSTUDIEPERSPEKTIV

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Viktor Rådberg; [2021-08-23]
    Nyckelord :japanska; kanji; självstudier; kursbok;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras fyra L2 kanjiläromaterial i syftet att försöka konstatera om det finns delar eller aspekter som är mer betydelsefulla för den autonoma studenten av kanji. Gagnés ”Event of Instruction”-teori för instruktionsdesign och Kellers ”ARCS”-teori för motiverande design används i analysen. LÄS MER

  5. 5. Nominaliseringar i inlärarsvenska. en korpusanalys av affixanvändning i inlärares skriftliga produktion, kursböcker i svenska som andraspråk och modersmålstalares skrivna svenska

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Kristoffer Holmquist; [2021-08-16]
    Nyckelord :suffix; avledning; nominalisering; inlärarspråk; inlärarkorpusforskning;

    Sammanfattning : This study examines the development of nominalizations among adult L2 learners of Swedish. Use of derivational suffixes “-het”, “-skap” and “-(ing)” as well as their occurrence in various distinct nominalizations was tested in L2 learner essays (N=339) graded at CEFR levels A1–C2, and compared with corresponding frequencies in a corpus of textbooks in Swedish as a Second Language, as well as with texts belonging to mixed genres and produced by L1 speakers of Swedish. LÄS MER