Sökning: "L3 learning"
Visar resultat 16 - 20 av 129 uppsatser innehållade orden L3 learning.
16. Planetary Mineral Database Development and Validation of Spectra Classification Methods
L3-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för fysik och astronomiSammanfattning : Future astronauts working on planetary bodies need to have a detailed understanding of their surroundings and get real-time feedback from their tools to properly explore these bodies. As such, the ESA PANGAEA course trains astronauts in astrobiology and geology to help with their research as well as providing analytical techniques for sampling and scientific analysis in the field. LÄS MER
17. Svordomar i skolan : En undersökning av kamratrespons på attityder till svordomsanvändning hos högstadieelever
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Kamratrespons som arbetsform är en del av den formativa bedömningen och har stor potential i elevers lärande och utveckling. Syftet med denna studie var att fördjupa bilden av hur anonymiserad kamratrespons kan bidra till elevers kunskapsutveckling i ett område som rör svordomar. LÄS MER
18. Difficulties found in the English classroom at the upper secondary level when teaching English as an L3 : English teachers and students view on teaching and being taught English as a third language
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/EngelskaSammanfattning : The study aimed to investigate the difficulties English teachers in Sweden experience when teaching English to students studying English as an L3. A second aim is to investigate what students at the upper secondary level in Sweden experience as difficult when learning English as an L3. LÄS MER
19. A Swedish Perspective on Japanese as a Third Language. The Effects of English as Second Language
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Higher Japanese language studies in Sweden are exclusively taught through English textbooks. Previous research within the field of third language (L3) acquisition has studied the effects of mediating languages on L3, but not on Japanese specifically. LÄS MER
20. Konstruktionsbaserad eller traditionell grammatikundervisning? : En komparativ studie av två undervisningsmetoders effekter på inlärning av presentering och emfatisk omskrivning
L3-uppsats, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Bakgrund: För några år sedan (2017) genomfördes de två första svenska konstruktionsgrammatiska klassrumsstudierna (Håkansson, Lyngfelt & Brasch, 2019). Resultaten talade för att använda ett konstruktionsperspektiv i andraspråksundervisning och att det fanns ett stort behov av ökad kunskap om konstruktionsbaserad språkundervisning. LÄS MER