Sökning: "LMV leverantörens märkesvaror"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden LMV leverantörens märkesvaror.

  1. 1. Varför producera ett annat företags varumärke? : En studie om leverantörsorganisationer i konkurrenssituation gentemot sin distributionskanal

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Enman; Sebastian Pers; [2017]
    Nyckelord :Private label; PL; Fast moving consumer goods; Supply chain; Value chain; Supplier; Competitive strategy; national brand; NB; Porter; Egna märkesvaror; EMV; detaljhandel; distributionskedja; värdekedja; leverantör; konkurrensstrategier; leverantörers märkesvaror; LMV; Porter;

    Sammanfattning : Inledning: En distributionskedja fungerar genom att förädla en råvara till färdig produkt genom råvaruleverantörer, producenter, leverantörer, återförsäljare och konsumenter. I den klassiska distributionskedjan är det i regel leverantörerna som hanterar den slutgiltliga förpackningen och står för det varumärke konsumenten ser i butik. LÄS MER

  2. 2. Att producera en detaljists egna märkesvaror : Fyra svenska leverantörers motiv, risker och förhoppningar

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marie Fransson; Lina Färggren; [2005]
    Nyckelord :EMV egna märkesvaror ; LMV leverantörens märkesvaror ; leverantörsförhållande; konkurrens; co-opetition; daligvaror;

    Sammanfattning : Tillväxten av detaljisternas egna märkesvaror, EMV, i detaljhandeln har fått vissa leverantörerna att möta konkurrensen med EMV genom att börja tillverka EMV åt detaljisterna. I uppsatsen studeras fyra leverantörer till ICA och varför de väljer att producera EMV åt detaljisten. LÄS MER