Sökning: "Landberg"
Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade ordet Landberg.
1. Insamlingskärl till återanvändbara matförpackningar
M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Miljömedvetenhet leder till förändringar runt om i samhället, företag gör dyraomställningar för att kunna följa dessa trender. Transporter sker i större utsträckning idag med fordon drivna med fossila bränslen vilket ofta inte följermiljömål. LÄS MER
2. Allians i det läkande samtalet : En kvalitativ intervjustudie om allians i psykosocialt arbete inom hälso- och sjukvård
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Allians har i tidigare forskning visat sig vara betydelsefullt för utfallet i terapeutiska sammanhang. Emellertid har forskning som visar på betydelsen av allians i kurativa samtal inom hälso- och sjukvård vid efterforskning till denna studie inte kunnat påträffas. LÄS MER
3. Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan: En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Alva Landberg (96/07/03), Emma Inge (98/02/15), Felicia Schönning (98/11/02) Titel: Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan; En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Användargenererat innehåll, Attityder, Elektronisk Word of Mouth (eWOM), Generation Z, Köpbeslut, Köpintention, TikTok Forskningsfrågor: (1) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s köpbeslut? (2) Har användargenererat innehåll på TikTok något samband med generation Z’s köpintention? (3) Hur påverkas generation Z’s köpbeslut av användargenererat innehåll på TikTok? (4) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s attitydkomponenter; kognitiv, affektiv och beteende? (5) Vilka skillnader finns mellan generation Z och millennials vid användandet av TikTok? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka ifall användargenererat innehåll på sociala medieplattformen TikTok påverkar generation Z's köpintention och köpbeslut. Metod: Studien är baserad på en kvantitativ forskningsansats där primärdata samlats in i form av en digital enkätundersökning. LÄS MER
4. Redefining Horizons: A Study on Business Model Innovation for the Commercialization of Services within Urban Air Mobility
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Urban air mobility has gained increased attention in recent years due to the emergence of novel technologies. Several use cases within different industries exist. These services can substitute existing services as well as offering entirely new ones. LÄS MER
5. Market Surveillance Using Empirical Quantile Model and Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : In recent years, financial trading has become more available. This has led to more market participants and more trades taking place each day. The increased activity also implies an increasing number of abusive trades. To detect the abusive trades, market surveillance systems are developed and used. LÄS MER