Sökning: "Language development"

Visar resultat 11 - 15 av 3537 uppsatser innehållade orden Language development.

  1. 11. Spelling in the Digital Age: Spell- checkers’ Impact on Writing : A quantitative study on the effects of spell- checkers on English grammar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Naba Hussein; [2024]
    Nyckelord :Language acquisition; spell-checkers; technology; spelling; misspelling; transposition; substitution; omission; insertion;

    Sammanfattning : Due to the increased usage of technology and its indicated aid in writing acquisition, it is important to investigate the effects of spell-checkers on the English language. Thus, this essay has conducted a quantitative study to ascertain if there has been an improvement or regression in English spelling with the aim of gathering an indication of if and how spelling has evolved and changed with the development of spell-checkers. LÄS MER

  2. 12. ”Ska vi läsa en bok?” : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar om högläsning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Halvardsson; Malin Ström; [2024]
    Nyckelord :Reading aloud; literacy; preschool; language development; language stimulation.; Högläsning; litteracitet; förskola; språkutveckling; språkstimulering.;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to visualize preschool teachers' understanding of and perceptions of reading aloud in preschool, and how reading aloud is organized to an increased language development. In this study, we have interviewed eight preschool teachers with different lengths of work experience, ranging from recent graduates to having worked in preschool activities for 40 years. LÄS MER

  3. 13. ”ChatGPT, världens bästa morsa?” : En kvalitativ studie om samhällskunskapslärares erfarenheter avartificiell intelligens i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Daniel Björklund; [2024]
    Nyckelord :Artifical intelligence; ChatGPT; social studies; teachers experience;

    Sammanfattning : Artifical intelligence is a part of the progress of the digitalization in the society. Language models such as ChatGPT have the ability to answer questions posed by the user as well as to produce texts that resemble human writing. However, the use of language models is not without risk. LÄS MER

  4. 14. Modersmålets roll i elevernas utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Lama Mandou; [2024]
    Nyckelord :flerspråkiga elever; kunskapsutveckling; modersmål; modersmålsstöd; modersmålsundervisning; prestationer; studiehandledare.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra till kunskapsutvecklingen om modersmålets betydelser för en mer allmän kunskapsutveckling för elever med ett annat modersmål än svenska. Studien undersöker därför hur lärarna arbetar för att säkerställa att modersmål inte blir ett isolerat ämne och hur modersmålet kan påverka flerspråkiga elevernas prestation i övriga skolämnen. LÄS MER

  5. 15. Se och förstå mig som lider : Patienters upplevelser av lidande och lindring vid palliativ vård

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Emma Wöst Renås; Simone Gustafsson; [2024]
    Nyckelord :End of life; Palliative care; Palliative care measures; Patient experience; Person- centered-care;

    Sammanfattning : Background: The population is growing, which places higher demands on palliative care and the need for knowledge development in nursing. Suffering is a big part of living with a terminal illness and relive suffering is part of the nurses' area of responsibility. LÄS MER