Sökning: "Lars CArlman"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Lars CArlman.

  1. 1. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  2. 2. Städer som varumärken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Valdrin Maloku; Shante Bedrosian; Tobias Wallander; [2017]
    Nyckelord :City Branding; Place Branding; Start-up companies; Stakeholders; Brands.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Städer som varumärken Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Seminariedatum: 2017-06-02 Författare: Shante Bedrosian, Valdrin Maloku & Tobias Wallander. Handledare: Lars Carlman. Nyckelord: City Branding, Place Branding, Startup-företag, Intressenter, Varumärken. LÄS MER

  3. 3. En plats varumärke utifrån en intressents perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Svensson; Erik Göransson; Marcus Månsson; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; place branding; varumärkesimage; studieort; Malmö stad; Malmö högskola; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: En plats varumärke utifrån en intressents perspektiv Seminariedatum: 2015-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Andreas Svensson, Erik Göransson, Marcus Månsson Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärke, place branding, varumärkesimage, studieort, Malmö stad, Malmö högskola. Syfte: Syftet med studien är att utreda vilken inverkan en plats varumärke har vid valet av studentstad. LÄS MER

  4. 4. Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Tangen; Lukas Morinder; Elin Lyrfors; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesstyrka; Radioreklam; Jennifer Aaker; Varumärkespersonlighet; Dialekt; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka Seminariedatum: 2015-06-04 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elin Lyrfors, Lukas Morinder, Christoffer Tangen Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärkespersonlighet, dialekt, Jennifer Aaker, radioreklam, varumärkesstyrka. Syfte: Att utifrån existerande teori inom marknadsföring-, lingvistik- och psykologiforskning utreda huruvida användandet av olika svenska dialekter har en inverkan på varumärkespersonlighet, köpintentioner, prispremium och gillande. LÄS MER

  5. 5. Egencertifierade miljömärkningars påverkan på konsumenters upplevda osäkerhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Wirstedt; Linus Larsson; Richard Fribert; [2015]
    Nyckelord :Egencertifierade miljömärkningar; miljömärkningar; upplevd osäkerhet; riskreducering; konsumentens beslutsprocess; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel Egencertifierade miljömärkningars påverkan på konsumenters upplevda osäkerhet - En kvalitativ studie Seminariedatum 2015-01-15 Ämne/kurs FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare Richard Fribert, Linus Larsson, Linnea Wirstedt Handlare Lars Carlman Nyckelord Egencertifierade miljömärkningar, miljömärkningar, upplevd osäkerhet, riskreducering, konsumentens beslutsprocess. Syfte Öka förståelsen för hur egencertifierade miljömärkningar påverkar konsumentens upplevda osäkerhet och förstå vilka aspekter som anses viktiga för att upplevd osäkerhet ska påverkas under beslutsprocessen. LÄS MER