Sökning: "Lars Erik Göransson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Lars Erik Göransson.

  1. 1. En plats varumärke utifrån en intressents perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Svensson; Erik Göransson; Marcus Månsson; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; place branding; varumärkesimage; studieort; Malmö stad; Malmö högskola; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: En plats varumärke utifrån en intressents perspektiv Seminariedatum: 2015-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Andreas Svensson, Erik Göransson, Marcus Månsson Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärke, place branding, varumärkesimage, studieort, Malmö stad, Malmö högskola. Syfte: Syftet med studien är att utreda vilken inverkan en plats varumärke har vid valet av studentstad. LÄS MER

  2. 2. SAS-Marknadsledare på en avreglerad marknad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lars Martinsson; Joakim Göransson; Erik Kauppi; [2004]
    Nyckelord :Lågprisflygbolag; SAS; Konkurrensstrategi; Flygmarknaden; Snowflake; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att skapa en helhetsbild av vilka faktorer som låg bakom bildandet av ett lågprisflygbolag inom SAS koncernen. Det vill säga: Vad initierade SAS att starta ett lågprisflygbolag? För att kunna svara på vår frågeställning valde vi ut ett par olika inriktningar och synsätt på strategi inom modern företagsekonomi. LÄS MER