Sökning: "Lars Göran Anna"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lars Göran Anna.

  1. 1. CSR i SMEs : – En förklaring av motiv och effekter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Alexandra Edström; Anna Persson; [2012]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; samhällsansvar; intressenter; SMEs; Triple Bottom Line; motiv; effekter;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: CSR I SMEs – En förklaring av motiv och effekter Seminariedatum: 2012-05-31Kurs: 4FE03E Examensarbete för civilekonomprogrammet 30hp Författare: Alexandra Edström och Anna PerssonHandledare: Elin Funck Examinator: Lars-Göran Aidemark Nyckelord: CSR, Corporate Social Responsibility, samhällsansvar, intressenter,SMEs, Triple Bottom Line, motiv, effekter Bakgrund och problem: Teorierna kring CSR i SMEs är få och ofta motsägelsefulla. SMEs har dessutom en viktig påverkan på vårt samhälle, då de utgör den störstadelen av Sveriges näringsliv. LÄS MER

  2. 2. Det meningsfulla svenskämnet

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Anna Grönberg; [2007]
    Nyckelord :The school subject swedish; curriculum; analysis of different swedish subjects; questionnarie paper; Svenskämnesundervisning; undervisningsplaner och läroplaner; ämneskonception; enkätundersökning;

    Sammanfattning : Abstract The purpose with this paper is to describe focus in the school subject swedish through a historic perspective. The purpose is also to intestigate how a group of pupils in the last grade in upper (senior) level of compulsory school and teachers with the subject swedish thinks about the subject, what is the most meaningful to pupils in the last grade in upper level of compulsory school. LÄS MER

  3. 3. The making of Mys-Persson ur ett marknadsföringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Lidgren; Kristina Jacobsson; Caroline Nilsson; Anna Johansson; [2002]
    Nyckelord :Göran Persson; Politisk marknadsföring; Marknadsföring av personer; Media; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I denna uppsats studeras statsminister Göran Perssons mediala kovändning – från buffel till ”Mys-Persson”. I takt med att vi tycker oss ha sett ett ökat fokus på privatpersoner, och då kanske främst inom politiken, tycker vi det är intressant att studera detta ämne. LÄS MER