Sökning: "Lars Lööf"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Lars Lööf.

  1. 1. FRÅN ANDRA SIDAN DEN JOURNALISTISKA MUREN En ny infallsvinkel till diskussionen om native advertising

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lars Lööf; [2016-03-01]
    Nyckelord :Native advertising; textreklam; content marketing; journalistik; förtroende; kommersialisering; nyhetsmedier; medier;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 HP Program och/eller kurs: MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Höstterminen 2015 Handledare: Marie Grusell Examinator: Orla Vigsö Antal tecken: 96 123 (ink. blanksteg) Syfte: Att bidra med en ny infallsvinkel till diskussionen kring native advertising som koncept Teori: Uses and gratifications, mediernas kommersialisering, förtroendet för medierna Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Resultat: Resultatet visar att det på den kommersiella sidan finns en generellt sett mer positiv grundinställning till native advertising, men att respondenterna samtidigt är väl medvetena om flera problematiska områden med metodiken. LÄS MER