Sökning: "Lars Ljungberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Lars Ljungberg.

  1. 1. Att mäta kvaliteter - Om önskan att mäta världen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Lars Ljungberg; [2014-09-26]
    Nyckelord :Mäta; Intelligens; Diagnoser; Normalkurvan;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med mitt arbete är att söka de idémässiga tanketraditionerna bakom människan försök att hitta vetenskapliga verktyg för att mäta världen. Människans önskan att mäta mänskliga egenskaper har tagit sig olika uttryck i olika tider och sammanhang. Mina frågor genom arbetet är: 1. LÄS MER

  2. 2. Brottseghet hos högtranslucent yttriumoxidstabiliserad zirkoniumdioxid (Y-TZP) beroende på grundfärg

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Johan Christensen; Lars Ljungberg; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Implementeringsprocessen av etiska riktlinjer : En kvalitativ studie av den svenska försäkringsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Caroline Gustafsson; Caroline Tell Ljungberg; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Level: This is a final thesis for a bachelor degree in Business Administration. The thesis is oriented in the field of marketing and written at the University of Gavle. LÄS MER

  4. 4. Från Gubbe till Fashion Week

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabelle Lacotte Olsson; Hanna Brochs Ljungberg; Martin Wall Mattson; [2013]
    Nyckelord :Key words: Revitalization; brand extension; GANT; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: From Oldster to Fashion Week – A study of brand revitalization through brand extension Seminar date: 2013-06-05 Course: FEKH29 Business Administration – Marketing Authors: Hanna Brochs, Isabelle Lacotte Olsson, Martin Mattson Advisor: Lars Carlman Examiner: Clara Gustafsson Purpose: The purpose of this essay is to discuss and analyze how a company can use brand extension to revitalize a brand and increase brand equity. Methodology: A hermeneutical study that relies on data collected through qualitative research methodology. LÄS MER