Sökning: "Lars Palm"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Lars Palm.
1. Social Customer Relationship Management : En kvalitativ studie om hur svenska företag i dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Social Customer Relationship Management - En kvalitativ studie om hur svenska företag inom dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Jennifer Palm och Louise Wallsten Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2021 - maj Syfte: Syftet med denna studie är att få ökad förståelse för hur företag inom dagligvaruhandeln arbetar med SCRM. Metod: En kvalitativ forskningsansats tillämpas för denna uppsats. LÄS MER
2. Ledanuten lotsdispens i Sverige och i Finland
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Deltagarkultur i en filterbubbla : En innehållsanalys av nätsamhället Twitch.tv's externa kommunikation.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Participatory culture inside a filter bubble – A content analysis of the network society Twitch.tv’s external communication. The aim of this essay was to study how user-generated content is being used and how it is presented by Twitch Interactive, Inc. LÄS MER
4. Bli matsmart! : En retorisk och semiotisk analys av Gästrike återvinnares matsvinnskampanj
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : The aim of this paper is to study Gästrike återvinnare’s campaign to reduce food waste. The main purpose is to give a thorough presentation and analysis of how they attempt to convince the residents of Gävle to decrease their food waste. My choice of method is a combined rhetoric and semiotic. LÄS MER
5. Kommunal miljökommunikation - En nyckel till framgång
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Environmental communication is essential for success in the efforts to prevent or adapt to climate change. This is important at all levels but municipalities often seem to fail at this task. LÄS MER