Sökning: "Lars Selling"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Lars Selling.

  1. 1. Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare : En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emil Johnsson; Tobias Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Negotiation; negotiation strategies; adaptive selling; Förhandling; förhandlingsstrategier; anpassningsförsäljning;

    Sammanfattning : Titel: Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare: En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. Bio-LNG and CO2 liquefaction investment for a biomethane plant with an output of 350 Nm3/h : A techno-economic-environmental analysis

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Energisystem och byggnadsteknik

    Författare :Lars-Julian Vernersson; [2022]
    Nyckelord :Biomethane liquefaction; Carbon dioxide liquefaction; Biogas upgrading; Liquefaction economy; Biomethane life cycle assessment; Biomethane greenhouse gas saving potential; Biomethane emission factor.;

    Sammanfattning : Stricter requirements from the European Union and the German government regarding the utilization of renewable and sustainable fuels for transportation, power, and heat production are currently in effect. This has led to that heavy transportation companies are looking for a more sustainable alternative to liquefied natural gas, such as liquefied biomethane. LÄS MER

  3. 3. Ledarskap och etik : En studie om Strukturellt etiskt klimat & Situationsbaserat etiskt beslutsfattande i fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Therese Delmar; Paula Massamiri; [2014]
    Nyckelord :etik; ledare; etiskt klimat; etiskt beslutsfattande;

    Sammanfattning : Abstract Title: Leadership and ethics in the Real estate agent-industry   Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration   Authors: Paula Massamiri & Therese Delmar   Supervisor: Lars-Johan Åge, Jonas Molin & Jens Eklinder Frick   Date: 2014 – May   Purpose of study: The aim of this study is to create an understanding of how leaders trough a Structural ethical climate can contribute to a Situation-based ethical decision-making of their employees.   Method: We have used a qualitative method and conducted semi-structured interviews with respondents from real estate agent firms. LÄS MER

  4. 4. En studie av samspel inom säljcoaching

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Andreas Dahlström; Lars Steneryd; [2013]
    Nyckelord :Säljcoaching; Feedback; Förebild; Förtroende; Respekt; Försäljning; Säljare; Säljcoach; Samspel.;

    Sammanfattning : Titel: En analys av samspelet inom säljcoaching ur ett företagsekonomiskt perspektiv Nivå: C-uppsats i Företagsekonomi Författare: Andreas Dahlström & Lars Steneryd Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2013-06 Syfte: Säljcoaching är idag ett välkänt begrepp och ett viktigt verktyg som finns tillgängligt för att förbättra försäljningsprestationer, maximera produktivitet och uppnå ökad lönsamhet för företag. Huvudsyftet med uppsatsen är att belysa samspelet mellan säljcoachen och personen som blir säljcoachad med avseende på de tre säljcoachingkonstruktionerna - feedback, coachen som en förebild och ömsesidigt förtroende och respekt mellan dessa parter. LÄS MER

  5. 5. Prissättning av begagnade varor - En fallstudie om centralisering och decentralisering på den svenska bilmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Paulina Lindskoug; Henric Klasson; Johan Svensson; [2012]
    Nyckelord :decentralization; centralization; pricing; cars; information asymmetry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Pricing of Used Goods – A Case Study of Decentralization and Centralization in the Swedish Car Dealer Business. Seminar date: June 1, 2012 Course: FEKH95, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, 15 University Credits Points (UCP) or ECTS-cr) Authors: Henric Klasson, Paulina Lindskoug, Johan Svensson Advisor: Lars Carlman Key words: decentralization, centralization, pricing, cars, information asymmetry Purpose: The purpose of this thesis is to examine how the apprehension of pricing varies between the perspective of the management and the sales force. LÄS MER