Sökning: "Lars Torsten Eriksson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Lars Torsten Eriksson.
1. SMART : Implementering av ett leankoncept
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: SMART – Implementering av ett leankoncept Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sara Myrzell & Lee Friman Handledare: Lars Torsten Eriksson Datum: 2013-05-29 Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera implementeringen av ettleankoncept i ett företag. Vi vill öka förståelsen för implementeringens starka och svaga sidoroch undersöka hur denna förändring påverkar personalen. LÄS MER
2. Swot-modellen : modellen, dess användning och användbarhet för framgångsrika företag i regionen
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Swot-modellen – Modellen, dess användning och användbarhet för framgångsrika företag i regionen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Joachim Saillard Handledare: Lars Torsten Eriksson Datum: 2012-07-16 Bakgrund: Swot-modellen ger en struktur för beskrivning och analys av en organisations starka samt svaga sidor, dess externa hot och möjligheter. Modellen har funnits i cirka 50 år och nått stor spridning. LÄS MER
3. Lärosätets betydelse för en fastighetsmäklarstudents framtid i en yrkesroll som fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstrakt Titel: Lärosätets betydelse för en fastighetsmäklarstudents framtid i en yrkesroll som fastighetsmäklare Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi med inriktning mot fastighetsförmedling Författare: Emelie Almesjö och Rebecka Cámel Handledare: Lars-Torsten Eriksson Datum: 17 september 2012 Syfte: Syftet med examensarbetet är att undersöka om ett lärosäte har betydelse för en fastighetsmäklarstudents framtid i en yrkesroll som fastighetsmäklare. Anledningen till att vi valt att undersöka detta är för att högskolorna i framtiden ska kunna få så många nöjda studenter som möjligt vilket förhoppningsvis kan leda till kompetenta fastighetsmäklare på marknaden. LÄS MER
4. Att upptäcka ett företag och dess omvärld
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Att upptäcka ett företag och dess omvärld Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Daniel Wahlberg Handledare: Lars Torsten Eriksson Datum: Juni 2011 Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva företaget A-assistans Leimir AB och undersöka vilka styrkor, svagheter, möjligheter och hot som företaget behöver ta hänsyn till i sin framtidsplanering. Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats och utgör en fallstudie där datainsamling i huvudsak skett genom intervjuer med företagets VD samt enkäter riktade till företagets tjänstemän. LÄS MER
5. Tillfredsställelse och lojalitet från ett kundperspektiv
Magister-uppsats, Ämnesavdelningen för företagsekonomi; Institutionen för ekonomiSammanfattning : Title: Satisfaction and loyalty from a customer viewpoint Level: Final assignment for Master degree in Business Administration Authors: Thomas Blomqvist and Per Nilsson Supervisor: Lars-Torsten Eriksson Date: Januari 2010 Purpose: The overall purpose of our paper is to describe Alfas customers based on the level of satisfaction and loyalty. We also want to find out if there are specific characteristics of customers with a high degree of satisfaction and loyalty. LÄS MER