Sökning: "Lars Wahlberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lars Wahlberg.

  1. 1. Att upptäcka ett företag och dess omvärld

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Wahlberg; [2011]
    Nyckelord :SWOT analys; MIO modellen; affärsidé; affärsutveckling; entreprenörskap;

    Sammanfattning : Titel: Att upptäcka ett företag och dess omvärld   Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Daniel Wahlberg   Handledare: Lars Torsten Eriksson   Datum: Juni 2011   Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva företaget A-assistans Leimir AB och undersöka vilka styrkor, svagheter, möjligheter och hot som företaget behöver ta hänsyn till i sin framtidsplanering.   Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats och utgör en fallstudie där datainsamling i huvudsak skett genom intervjuer med företagets VD samt enkäter riktade till företagets tjänstemän. LÄS MER

  2. 2. Chief Information Officer : A business strategy resource?

    Kandidat-uppsats, IHH, Informatik; IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Niclas Forsberg; Lars-Åke Wahlberg; Johan Bengtsson; [2007]
    Nyckelord :CIO; Business strategy; IT management; Chief Information Officer; strategic alignment;

    Sammanfattning : This thesis aims at describing the CIO role from the perspective of two interviews and the literature on the subject. Our research questions mainly focus on the actual work of a CIO and are answered by providing a framework on how to view the CIO and the influence of the CIO. Influence meaning both on business and IT strategy. LÄS MER

  3. 3. Going International? : Recommendations for SMEs in early stages of internationalization

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Andreas Gillsberg; Lars_Åke Wahlberg; [2007]
    Nyckelord :Internationalization; SME; Entrepreneurial Management;

    Sammanfattning : Executive summary In a world where the Internet and good communications accelerates the globalization, having connections across borders becomes a competitive advantage. The easy access to a constant stream of information is making the opportunities countless, adding to the equation that the Internet and supplementary techniques such as different types of software are still very young, the opportunities will keep on emerge. LÄS MER