Sökning: "Larsson Annelie"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Larsson Annelie.
6. ”Det är ju bara att leka barn”
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning: Undersökningen syftar till att belysa frågor om hur lärare tänker kring hur man kan arbeta med att utveckla och utmana elevers kreativitet och skapande inom estetisk verksamhet i gymnasiesärskolan. Min studie riktar sig främst till musiklärare som liksom jag måhända kommer att undervisa i särskolan någon gång men som under utbildningen inte fått någon specifik utbildning kring detta. LÄS MER
7. Fröken, får vi spöka snart? - att skapa texter på ett lustfyllt sätt i Tragetonsarbetet
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syfte: Det primära syftet med att skriva ett examensarbete är att fördjupa den egna kunskapen i lärarprofessionen. Därför är vårt övergripande syfte med denna uppsats är att utveckla en djupare förståelse kring hur en pedagog arbetar kring skapandet av text på ett lustfyllt sätt i läs- och skrivmetoden Att skriva sig till läsning. LÄS MER
8. Socialpedagog - och sen då? : en studie om socialpedagogers kunskapsområde och yrkesroll
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Studiens syfte är att ge en aktuell bild av arbetslivssituationen för de första examinerade socialpedagogerna från Högskolan Västs distansförlagda utbildnings-program i Hultsfred och Västervik. Studien belyser också hur de före detta studenterna ser på sin utbildning och på det socialpedagogiska kunskapsområdet kopplat till sin yrkesroll. LÄS MER
9. Läs och skrivsvårigheter inom Sfi (Svenska för invandrare) Funktionshinder och/eller omständighet?
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Denna studie är en kvalitativ intervjustudie med ett sociokulturelltperspektiv. Syftet är att försöka förstå vilka hinder som kan föreligga och vad somkan vara orsak till att enskilda individer, inom Sfi – svenska för invandrare, harsvårigheter att lära sig läsa och skriva. LÄS MER
10. Det goda samtalets betydelse för lärande
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen bygger på några teoretiska perspektiv om samtalets betydelse för lärande och framställs här som betydelsefullt såväl för lärande som för utveckling och etablering av demokrati. Sammanfattningsvis handlar det om att individer med hjälp av samtal görs delaktiga i en lärandeprocess. LÄS MER