Sökning: "Las Amin"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Las Amin.

  1. 1. Blockchain - Den optimala framtiden av logistik : En explorativ studie om hur en implementering av blockchain inom logistik kan drivas ochpotentiella utmaningar utifrån ett organisatoriskt perspektiv

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ali Al Saadie; Las Amin; [2023]
    Nyckelord :Logistik; Blockchain; Teknologi; Effektivisering; Utmaningar; Teknochange;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Date:   2023-05-29 Nivå:   Magisteruppsats i företagsekonomi, 15 Hp Institution:  Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare:  Ali Al-Saadie 94/04/27 & Las Amin, 97/10/21 Titel:   Blockchain - Den optimala framtiden av logistik Handledare:  Dariusz Osowski Nyckelbegrepp: Logistik, Blockchain, Teknologi, Effektivisering, Utmaningar, Technochange Frågeställning:  1. Vilka faktorer har en betydande inverkan på teknologisk utveckling inom logistikbranschen? 2. LÄS MER

  2. 2. The Impact of Instagram Influencers on Consumer Purchasing Intention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Saad Husseino; Las Amin; Nour Kellawi; [2022]
    Nyckelord :Influencers; Online purchasing intention; Instagram; Online influencer marketing; Trust; eWOM; Generation Z;

    Sammanfattning : Date: (05/01/22)   Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr   Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University   Authors: Las Amin, Saad Husseino, Nour Kellawi   Title: The Impact of Instagram Influencers on Consumer Purchasing Intention   Supervisor: Noushan Memar   Keywords: Influencers, Online purchasing intention, Instagram, Online influencer marketing, Trust, eWOM, Generation Z   Research question: What are the impacts of Instagram influencers on online consumer purchasing intentions?   Purpose: The primary purpose of this research is to investigate how social media influencers, otherwise dubbed as “Instagrammers,” particularly impact the online purchasing intentions of buyers and understand the role of Instagram influencers in the different online purchasing trends in organizations that rely on these individuals for their marketing activities in e-commerce.   Method: Qualitative research using focus group method for data collection and analysis. LÄS MER